Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:10

پای هلو

پای هلو

shooroshirin6

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

خمیر هزار‌ورق (میل فوی) در حدود 400 گرم

 

كرم پاتیسیر در حدود 125 گرم (یك دوم پیمانه)

 

دارچین 1 قاشق چایخوری

 

كمپوت هلو 6 نصفه

 

زرده تخم مرغ 1 عدد

 

شكر برای روی پای به میزان لازم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

خمیر هزار‌ورق را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید و 6 دایره به قطر تقریبی 9 سانتیمتر از آن ببرید. آن‌گاه داخل هر نیمه هلو، یك قاشق چایخوری كرم پاتیسیر بگذارید.

سپس روی كرم اندكی دارچین بپاشید و هر نیمه هلو را روی یكی از دایره‌های خمیر قرار دهید. به گونه‌ایكه قسمت كرم‌دار هلو در زیر قرار بگیرد. حالا اطراف خمیر را با آب مرطوب كنید و بعد 6 دایره بزرگ‌تر، به قطر تقریبی 10 سانتیمتر، از باقیمانده خمیر ببرید.

اكنون به كمك برشگر مخصوص خمیر، روی خمیر‌ها را برش دهید تا شكل زیبائی پیدا كند. اینك این خمیر را روی هلو بگذارید و اطرافش را به خمیر زیرین بچسبانید. آن‌گاه از اضافی‌های خمیر برگ‌هائی ببرید و آن‌ها را روی پای هلو قرار دهید.

سپس روی خمیر‌ها زرده تخم‌مرغ بمالید و آن‌ها را در سینی بچینید. اكنون سینی را به مدت تقریبی 6 ساعت در یخچال نگه دارید. اینك روی پای هلو شكر بپاشید و آن را به مدت تقریبی 20 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید. همینكه پای هلو خنك شد، آن را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بگذارید.

یادآوری: برای تهیه كرم پاتیسیر؛ سه عدد زرده تخم‌مرغ را همراه با 75 گرم شكر و اندكی وانیل، با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه 35 گرم آرد ذرت به آن بیفزائید.

حالا 250 میلی لیتر شیر را بجوشانید و آن را كم‌كم روی زرده‌های زده شده بریزید. سپس مایه به‌دست آمده را به ظرف شیر برگردانید و روی حرارت ملایم، پیوسته هم بزنید تا كرم غلیظ شود. اكنون روی كرم را بپوشانید و پس از خنك شدن، مصرف كنید. 

 

برچسب ها: پای هلوشیرینی هلوآموزش پایپای با کمپوت هلوهلو تعداد بازديد: 2048 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است