Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 11:09

شیرینی برنجی کرمانشاهی

شیرینی برنجی کرمانشاهی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

روغن جامد صاف: ۲۵۰ گرم

پودر قند: ۱۷۵ گرم

تخم مرغ درشت: ۱ عدد

آرد برنج: ۵۰۰ گرم

پودر هل: ۱ قاشق مربا خوری

مخلوط آب و گلاب: ۱/۲ پیمانه ( گلاب ۲ ق مربا خوری مابقی آب)

خرفه: به مقدار لازم

زعفران دم کرده غلیظ: به مقدار لازم

مراحل تهیه

مرحله اول
روغن را با ذوب کردن در ظرفی صاف کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. بهتر است پودر قند را با پارچه حریر الک کنید.

مرحله دوم
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده‌ها را با سرعت زیاد با همزن برقی بزنید تا کف کند و آنقدر ادامه دهید تا به شکل خامه قنادی در بیاید. یعنی وقتی ظرف را بر عکس می‌کنید، نباید بریزد. سپس سفیده را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم
روغن و شکر را در ظرفی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا سبک و کرم رنگ شود. سپس زرده‌ها را با پودر هل اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم
سپس سفیده‌ها را از یخچال خارج کرده و به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند، دقت کنید که نباید پف سفیده گرفته شود. آرد برنج الک شده را به مواد اضافه و مخلوط کنید. در آخر مخلوط آب و گلاب را داخل خمیر بریزید تا نرم و یکدست شود. سپس مواد را با نوک انگشت یا همزن کمی هم بزنید. در این مرحله ممکن است خمیر کمی شل شود. خمیر را گلوله کنید، باید کاملا صاف و بدون ترک باشد.

مرحله پنجم
در این مرحله می‌توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک بخش آن، زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و هم بزنید. سپس روی خمیر را بپوشانید و در جای خشک و خنک بیرون از یخچال به مدت 24 ساعت نگه دارید تا خمیر یکدست شود.

مرحله ششم
بعد از 24 ساعت، خمیر را به صورت گلوله‌ای بردارید و با استفاده از دست‌های خود آنها را گرد کنید. البته می‌توانید با استفاده از ته ماسوره به آنها شکل بدهید و داخل فر قرار دهید. روی شیرینی خرفه بپاشید و به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزید تا شیرینی حاضر شود.

تعداد بازديد: 36 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است