Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 07:02

شیرینی نارگیلی با آرد سفید

شیرینی نارگیلی با آرد سفید

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

پودر نارگیل: ۶۰ گرم

شکر: ۱۲۰ گرم

روغن مایع: ۴۰ گرم

سفیده تخم مرغ: ۶۰ گرم

آبلیمو: یک سوم قاشق چایخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

مراحل تهیه

مرحله اول
ابتدا شکر، نصف سفیده تخم مرغ و نصف روغن را به همراه پودر نارگیل در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و دو دقیقه هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد مواد را به تابه مناسب منتقل کنید و روی حرارت ملایم نگه دارید.

مرحله دوم
در مرحله بعد بقیه سفیده‌ها را به همراه روغن مایع، وانیل و آبلیمو به تابه اضافه کنید و با قاشق چوبی مواد را به عقب و جلو مخلوط کنید. مواد را به مدت 10 دقیقه روی حرارت خیلی کم هم بزنید.

مرحله سوم
توجه داشته باشید که دمای مایه شیرینی باید به گونه‌ای باشد که وقتی انگشت خود را در آن فرو می‌برید، دستتان نسوزد. بعد از 10 دقیقه هم زدن، مایه را در ظرف دربسته بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 مرحله چهارم
حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. وقتی مایه خنک شد، آن داخل قیف بریزید. سپس یک تکه کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید و شیرینی‌ها را با فاصله بین قیف روی کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله پنجم
اگر روی شیرینی‌ها حالت برآمدگی مشاهده کردید، انگشت خود را با کمی روغن مایع چرب کنید و روی شیرینی‌ها را صاف کنید. در نهایت آنها را به مدت 10-15 دقیقه در فر قرار دهید تا حاضر شوند.

مرحله ششم
بعد از اینکه شیرینی‌ها کاملا پختند، آنها را از فر خارج کنید. اگر می‌خواهید شیرینی‌ها کمی طلایی شوند، می‌توانید گریل را برای یک دقیقه روشن کنید. در آخر صبر کنید تا شیرینی‌ها خنک شوند. سپس آنها را جمع کرده و در ظرف دربسته قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر

ابتدا سه پایه فلزی را در یک قابلمه جادار قرار دهید و روی درب قابلمه دم کنی بگذارید. سپس قابلمه را به مدت 15 دقیقه روی شعله پخش کن با حرارت بسیار کم قرار دهید تا داغ شود. سپس کاغذ روغنی را در سینی یا قالب مناسب بچینید.
حالا شیرینی‌ها را با قیف روی کاغذ روغنی بریزید، سپس آنها را در قابلمه روی سه پایه فلزی بگذارید و دم کنی را روی درب قابلمه قرار دهید. پخت شیرینی‌ها حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. برای طلایی شدن روی شیرینی‌ها، آنها را با کاغذ روغنی به مدت 10 دقیقه برگردانید تا طلایی شوند.

تعداد بازديد: 41 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است