Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:10

فاج پسته و کرنبری

فاج پسته و کرنبری

shooroshirin

0 0

متوسط

60 دقیقه

مواد مورد نیاز

مواد لازم

شکلات سفید مرغوب  200گرم
شیر عسلی   160گرم
کرن بری     یک چهارم پیمانه
خلال پسته   یک چهارم پیمانه
وانیلین    یک هشتم قاشق چایخوری
کاغذ شکری خوراکی   به میزان لازم

آشپزباشی - افسانه ظروفی :

روش تهیه

قالب را به اندازة 8×26 سانتیمتر با کاغذ روغنی به گونه ای بپوشانید که کاغذ از دو طرف قالب بلندتر باشد و بتوانید فاج را براحتی از قالب جدا کنید.آن گاه چنانچه از کاغذهای خوراکی طرحدار استفاده میکنید،آن را به اندازة کف قالب برش دهید و در قالب بگذارید (یک قسمت هم برای روی فاج از کاغذ خوراکی لازم دارید).حالا شکلات را ریز خرد کنید و در کاسة مناسبی بریزید و به روش بن ماری آب کنید.اکنون آن را از روی حرارت بردارید و شیرعسلی را درون شکلات بریزید و هم بزنید و بعد کرن بری،خلال پسته و وانیلین را درون فاج بریزید و به سرعت مخلوط سازید.آن گاه فاج را بلافاصله در قالب بریزید و رویش را صاف کنید.سپس روی فاج را با کاغذ خوراکی طرح دار بپوشانید و قالب را 2-3 ساعت در یخچال نگه دارید تا فاج آمادة مصرف شود.حالا فاج را از قالب جدا کنید و روی صفحة مناسب برش قراردهید.اینک فاج را به اندازة دلخواهتان برش دهید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

یادآوری

  قبل از استفاده از کرن بری،آن را چند دقیقه در آب گرم بخیسانید تا نرم شود.سپس کرن بری را روی هولة آشپزخانه بگذارید تا رطوبتش گرفته شود و بعد آن را خرد کنید.
  فاج کرن بری تا دو هفته در ظرف دردار و در یخچال قابل نگهداریست.

برچسب ها: شکلاتافسانه ظروفیفاج پسته و کرنبریطرز تهیه فاج پسته و کرنبریشیرعسلی تعداد بازديد: 1487 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟