Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:19

شیرینی لطیفه | طرز تهیه شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه | طرز تهیه شیرینی لطیفه

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

16 نفر

مواد مورد نیاز

شیرینی لطیفه | طرز تهیه شیرینی لطیفه

مواد لازم:

تخم مرغ 3 عدد

پودر شكر 85 گرم

آرد  70 گرم

آرد ذرت 25 گرم

وانیل  یك چهارم قاشق چایخوری

خلال پسته  به میزان لازم

خامه‌ی فرم گرفته به میزان لازم

 

 

طرز تهیه شیرینی لطیفه

زرده و سفیدهی تخممرغها را از هم جدا كنید بعد زردههای تخم مرغ را با نیمی از پودر شكر و وانیل، با همزن برقی بزنید تا كرم رنگ و غلیظ شود. سپس سفیدههای تخم مرغ را همراه با باقیماندهی پودر شكر، با همزن برقی بزنید تا كاملاً فرم بگیرد. آنگاه زردهها و سفیدههای تخم مرغ را با هم مخلوط كنید و آرد و آرد ذرت را به آنها بیفزائید و به آرامی مخلوط نمائید. حالا مایه را داخل قیف مخصوص شیرینیپزی، با ماسورهی ساده به قطر یك سانتیمتر، بریزید. اكنون از مایه به شكل بیضی یا گرد، با فاصله روی كاغذ روغنی بریزید. آنگاه كاغذ را بلند كنید و بر روی پودر شكر فشرده برگردانید و داخل سینی بگذارید. اینك سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 230 درجهی سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا شیرینی لطیفه بپزد و طلائی رنگ شود. پس از خنك شدن نان لطیفه، بین هر دو عدد از آنها خامهی فرم گرفته بگذارید و با خلال پسته تزئین كنید. اكنون لطیفه را در ظرف زیبائی بچینید و از میهمانان خود با این شرینی لذیذ، پذیرائی كنید.

 

برچسب ها: شیرینی لطیفهسایت آشپزیطرز تهیه شیرینی لطیفهآموزش شیرینی لطیفهنحوه پخت شیرینی لطیفه تعداد بازديد: 1951 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است