Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:45

مافین کرامبل گیلاس و گردو

مافین کرامبل گیلاس و گردو

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 10 نفر

مواد لازم برای تهیه کرامبل :

آرد سفید 75 گرم

شکر قهوه‌ای 100 گرم

گردوی خرد کرده 60 گرم

گیلاس شکری  یک‌دوم پیمانه

کره سرد (خرد کرده)  50 گرم

مواد لازم:

کره 120 گرم

شکر 120 گرم

تخم‌مرغ  3 عدد

وانیل شکری  1 قاشق چایخوری

آرد  220 گرم

نمک  1 پینچ

بیکینگ‌پودر  یک و یک‌دوم قاشق چایخوری

خامه صبحانه  50 گرم

ماست شیرین  200 گرم

گردوی خرد کرده 60 گرم

گیلاس شکری یک‌دوم پیمانه

آشپزباشی - محیا ربیعی

ابتدا مواد کرامبل را به این ترتیب فراهم کنید. آرد، شکر قهوه‌ای، گردو، گیلاس شکری و کره را در ظرف مناسبی بریزید و مواد را با نوک انگشتانتان مخلوط کنید تا به شکل خرده‌ نان درآید.

آن‌گاه این مخلوط را در کیسه فریزر بریزید و تا هنگام مصرف در فریزر نگه دارید. اکنون فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب‌های مافین را با کپسول‌های کاغذی بپوشانید.

سپس کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود و بعد تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. حالا وانیل را نیز درون این مایه بریزید.

اینک مخلوط الک کرده آرد، نمک و بیکینگ‌پودر را همراه با مخلوط خامه و ماست، به‌طور یک در میان درون مایه تخم‌مرغی بریزید و مخلوط نمائید.

سپس گردو و گیلاس را نیز درون این مایه بریزید و هم بزنید. آن‌گاه دوسوم از قالب مافین را با مایه فراهم کرده کیک پر کنید و قدری از مواد کرامبل را رویش بریزید.

حالا مافین‌ها را به مدت تقریبی 35 دقیقه در فر بپزید و بعد آنها را روی پنجره سیمی خنک کنید. اکنون مافین‌ها را برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید.

برچسب ها: شیرینی پزیآموزش مافینآشپزباشیمافین میوه ایمحیا ربیعیمافین کرامبلمافین کرامبل گیلاس و گردو تعداد بازديد: 2644 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟