Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:30

رولت خالدار فندق و عسل

رولت خالدار فندق و عسل

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 1 عدد

 

آرد 1 قاشق سوپخوری

 

پودر كاكائو 1 قاشق سوپخوری

 

نمك 1 پینچ

 

كره آبكرده 30 گرم

 

مواد لازم برای تهیه رولت

 

تخم‌مرغ 6 عدد

 

شكر 150 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

آرد 150 گرم

 

مواد لازم برای تهیه مواد میانی رولت

 

خامه فرم گرفته 300 گرم

 

عسل 1 قاشق سوپخوری

 

پودر قهوه فوری 1 قاشق سوپخوری

 

فندق برشته و خردكرده 120 گرم

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

ابتدا مایه تزئینی رولت را به این ترتیب فراهم كنید. تخم‌مرغ، آرد، پودر كاكائو، نمك و كره را در كاسه كوچكی بریزید و با یكدیگر مخلوط سازید. آن‌گاه به مدت 10 دقیقه، آن را كنار بگذارید تا مایه فراهم كرده، قدری غلیظ شود.

سپس مطابق شكل آن را روی شابلون و سیل پت بكشید و بعد شابلون را بردارید. حال طرح خالدار شابلون روی سیل پت دیده می‌شود. اكنون مایه رولت را آماده كنید و به آرامی روی سیل پت و طرح تزئینی بریزید و صاف كنید.

اینك نان رولت را به مدت تقریبی 8-10 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 220 درجه سانتیگراد، بپزید. حال روی نان رولت یك سینی برگردانید تا نان خشك نشود و همینكه خنك شد، آن را روی كاغذ روغنی برگردانید و رول كنید.

سپس صبر كنید رولت كاملاً خنك شود و بعد آن را باز كنید، مخلوط خامه، عسل و قهوه را رویش بمالید و فندق بپاشید. اینك دوباره رولت را رول كنید، در كاغذ روغنی بپیچید و یك شب در یخچال نگه‌دارید تا آماده مصرف شود.

روش تهیه رولت: زرده‌های تخم‌مرغ، نیمی از شكر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و به تدریج باقیمانده شكر را به آن بیفزائید.

حالا زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط كنید و بعد آرد را بیفزائید و به كمك لیسك مواد را با یكدیگر مخلوط سازید.

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیرولت فندقرولت عسلرولتانواع رولتآموزش رولتطرز تهیه شیرینیدستور شیرینیشیرنی پزیافسانه ظروفی تعداد بازديد: 2527 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است