Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:32

شیرینی پسته مكزیكی

شیرینی پسته مكزیكی

shooroshirin1

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

كره نرم 240 گرم

 

پودر شكر 320 گرم (2 پیمانه)

 

پسته بو داه و آسیاب كرده 1 پیمانه

 

پوست پرتقال رنده كرده 2 قاشق چایخوری

 

نمك  یك‌دوم قاشق چایخوری

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

اسانس بادام یك‌دوم قاشق چایخوری

 

آرد 338 گرم (دو و یك‌‌چهارم پیمانه)

آشپزباشی – سحرسامانی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و دو سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و 80 گرم از پودرشكر را در كاسه همزن برقی بریزید و حدود 3 دقیقه هم بزنید تا كمرنگ شود.

حالا پسته، پوست پرتقال، نمك، وانیلین و اسانس بادام را بیفزائید و به همزدن ادامه دهید تا مایه صاف و یكدست شود. اكنون آرد را اضافه كنید و حدود 30 ثانیه هم بزنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

اینك هر بار به اندازه 1 قاشق سوپخوری از خمیر بردارید، به شكل توپ در آورید و با فاصله 2 سانتیمتر از یكدیگر، در سینی بچینید. سینی را در فر بگذارید و شیرینی را به مدت تقریبی 15 دقیقه بپزید.

حال شیرینی را از فر درآورید و 10 دقیقه در سینی خنك كنید. اكنون باقیمانده پودر شكر را در ظرف مناسبی بریزید و هر بار 5-6 عدد از شیرینی‌ها را به آرامی در پودر شكر بغلتانید.

به گونه‌ای كه لایه ضخیمی از پودر شكر اطراف شیرینی را بگیرد. همینكه شیرینی‌ها خنك شدند یك بار دیگر آنها را در پودر شكر بغلتانید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیانواع شیرینیطرز تهیه شیرینیشیرینی پستهشیرینی مكزیكیشیرینی با پسته تعداد بازديد: 1974 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است