Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 08:28

شیرینی نازك

شیرینی نازك

shooroshirin5

0 0

سخت

10 نفر

مواد مورد نیاز

روغن مایع 150 میلی‌لیتر (حدود دوسوم پیمانه)

 

شیر 150 میلی‌لیتر (حدود دو سوم پیمانه)

 

شكر 160 گرم

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

زعفران حلكرده 1 قاشق چایخوری

 

نمك 1 پینچ

 

مایه خمیر فوری 12 گرم (1 قاشق سوپخوری)

 

آرد 400 گرم

 

كره‌ی مخصوص خمیر هزارلا 150 گرم

 

زعفران حلكرده‌ی (اضافی) 1 قاشق سوپخوری

 

زرده‌ی تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

مواد لازم برای تهیه‌ی خمیر شیرین

 

روغن جامد 75 گرم

 

پودر شكر 80 گرم

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

وانیلین یك‌دوم قاشق چایخوری

 

هل آسیاب كرده 1 قاشق چایخوری

 

آرد 150 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سعید بابارحیمی

 

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید. آن‌گاه روغن مایع، شیر، شكر، تخم‌مرغ‌ها، زعفران، نمك و مایه‌‌خمیر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید.

سپس آرد را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر یكدستی حاصل شود. حالا خمیر را در كاسه‌ی چربكرده قرار دهید، رویش را بپوشانید و در محیط آشپزخانه نگه دارید تا حجمش دو برابر شود.

كره‌ی مخصوص را رنده كنید و به شكل مكعب درآورید، خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت 2 سانتیمتر باز كنید و كره را در وسط خمیر بگذارید.

اكنون خمیر را از 4 طرف روی كره تا كنید و با وردنه‌ روی خمیر ضربه بزنید تا كره نرم شود. سپس خمیر را به ضخامت یك سانتیمتر باز كنید و 4 لا تا بزنید و رویش را بپوشانید.

پس از 15 دقیقه، خمیر را باز كنید و خمیر شیرین را وسط آن قرار دهید. آن‌گاه خمیر را 2 مرتبه‌ی دیگر 4 لا تا بزنید و باز كنید تا جائیكه خمیر 12 لایه شود.

اینك خمیر را به ضخامت یك سانتیمتر باز كنید، رویش را با چنگال سوراخ سوراخ كنید و مخلوط زعفران و زرده‌ی تخم‌مرغ را رویش بمالید.

حالا خمیر را به اندازه‌های 4×6 سانتیمتر ببرید و در سینی شیرینی‌پزی بچینید و یك ساعت در محیط آشپزخانه نگه دارید. سپس سینی را در فر بگذارید و شیرینی را به مدت تقریبی 25 دقیقه بپزید.

روش تهیه‌ی خمیر شیرین: روغن و پودر شكر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ، وانیلین و هل را بیفزائید و هم بزنید. حالا آرد را افزوده و مخلوط كنید تا خمیر صاف و یكدستی به دست آید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیشیرینی نازكکیک و شیرینیانواع شیرینیشیرینی و دسرقنادیشیرینی پزیخمیر شیرین تعداد بازديد: 2734 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است