Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 19:51

اسلایس توت فرنگی و مرنگ

اسلایس توت فرنگی و مرنگ

shooroshirin6

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

 کره نرم شده 125 گرم

 

شکر دانه ریز 90 گرم

 

تخم مرغ 1 عدد

 

وانیلین یک چهارم قاشق چایخوری

 

آرد 130 گرم

 

بیکینگ پودر یک دوم قاشق چایخوری

 

پرک بادام 30 گرم

 

مواد لازم میانی:

 

توت فرنگی نیمه کرده 375 گرم

 

آب پرتقال یک و نیم قاشق سوپخوری

 

شکر دانه ریز 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه مرنگ:

 

سفیده تخم مرغ 2 عدد

 

شکر دانه ریز 125 گرم

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

کره و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مخلوط کنید. سپس آرد و بیکینگ‌پودر را افزوده و مخلوط نمائید تا خمیر نرم و مناسبی به‌دست‌آید.

حالا قالب را به اندازه 18×28 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید به گونه‌ایکه کاغذ از اطراف قالب بلندتر باشد.  اینک خمیر فراهم کرده را در قالب پهن کنید و این لایه را به مدت تقریبی 15-20 دقیقه، در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

همینکه لایه اول خنک شد، مواد میانی را رویش بریزید و به کمک پالت صاف کنید. اینک مرنگ را روی مواد میانی بریزید و صاف کنید و رویش پرک بادام بپاشید.

حالا قالب را در فر بگذارید و اسلایس توت فرنگی را 15-20 دقیقه دیگر، بپزید.

روش تهیه مواد میانی: توت‌فرنگی، آب پرتقال و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و نیم ساعت، در یخچال نگه دارید.

روش تهیه مرنگ: سفیده تخم‌مرغ‌ها را در کاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و پف کند. آن‌گاه شکر را کم‌کم به آن بیفزائید و هم بزنید تا سفیده فرم بگیرد.

 

برچسب ها: شیرینی برشیاسلایس توت فرنگی و مرنگاسلایس توت فرنگیشیرینی برشی با مرنگشیرینی برشی توت فرنگی تعداد بازديد: 3483 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟