Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:15

باقلوای استانبولی

باقلوای استانبولی

shooroshirin6

0 0

سخت

12 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد 500 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ  2 عدد

 

آب حدود 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

آبلیموی تازه 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی:

 

گردوی آسیاب‌كرده 250 گرم

 

شكر 100گرم

 

دارچین 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه شربت:

 

شكر 500 گرم

 

آب 500 میلی‌لیتر

 

چوب دارچین 2 تكه

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آرد و نمك را در كاسه مناسبی الك كنید و در مركز آن حفره‌ای بسازید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را در این حفره بریزید، آب و آبلیمو را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. چنانچه خمیر خشك بود، قدری آب به آن بیفزائید و اگر خمیر شل بود، اندكی آرد اضافه كنید.

سپس خمیر را به شكل توپ در آورید، رویش را بپوشانید و 2 ساعت كنار بگذارید. در این میان شربت را آماده كنید و بگذارید خنك شود.

حالا خمیر را به ده قسمت مساوی تقسیم كنید و هر كدام را به شكل توپ رول نمائید و با وردنه مخصوص باقلوا، روی سطح آرد پاشیده، خیلی نازك باز كنید. (باز كردن خمیر باقلوا نیازمند داشتن تجربه و مهارت است!)

اكنون یكی از خمیرها را در سینی چربكرده باقلوا به اندازه 30×40 سانتیمتر پهن كنید و رویش كره آبكرده بمالید. بعد خمیر دیگری را رویش بگذارید و دوباره كره بمالید. به همین ترتیب 5 عدد از خمیرها را روی هم در سینی بگذارید و مواد میانی را رویش بریزید.

آن‌گاه روی 5 عدد از باقیمانده خمیرها نیز، كره بمالید و روی مواد میانی بگذارید. روی آخرین خمیر نیز كره بمالید و باقلوا را به اندازه‌‌های دلخواه ببرید. سپس سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 20- 25 دقیقه، باقلوا را بپزید.

همینكه روی باقلوا طلائی رنگ شد، آن را از فر در آورید و نیمی از شربت را رویش بدهید. اینك روی باقلوا را بپوشانید و یك شب در دمای محیط نگه دارید. روز بعد باقیمانده شربت را گرم كنید و روی باقلوا بدهید.

دوباره رویش را بپوشانید و بگذارید شربت جذب باقلوا شود. حالا روی باقلوا را با پسته آسیاب كرده بیارائید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و در داری بچینید.

روش تهیه مواد میانی: همه مواد را با یكدیگر مخلوط كنید.

روش تهیه شربت: شكر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه چوب دارچین را درون شربت بریزید و شربت را 5 دقیقه، بجوشانید و از روی حرارت بردارید.

یادآوری 1: می‌توانید برای تهیه این باقلوا از خمیر آماده (فیلو) نیز استفاده كنید.

یادآوری 2: نام خمیر باقلوا در زبان تركی (یوفكا) و در زبان انگلیسی (فیلو) می‌باشد.

 

برچسب ها: باقلواباقلوای استانبولیباقلوای ترکیهانواع باقلواباقلوای استانبول تعداد بازديد: 2138 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است