Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 07:35

کره سیب

کره سیب

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم :

سیب ۴ عدد

شکر قهوه‌ای یا شیره انگور ۳ قاشق غذاخوری

وانیل نصف قاشق چای‌خوری

دارچین نصف قاشق چای‌خوری

نمک نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه :

در این بخش از مقاله همراه ما باشید تا مرحله به مرحله نحوه تهیه و آماده‌سازی کره سیب خانگی را آموزش دهیم.

سیب‌های برش خرده را داخل تابه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید و مقداری شکر یا شیره انگور به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و به خورد سیب‌ها برود. اگر سیب‌هایی که استفاده می‌کنید خیلی شیرین است می‌توانید مقدار شکر کمتری استفاده کنید و بالعکس اگر سیب‌ها ترش است شکر بیشتری بریزید.

در این مرحله پس از حل شدن شکر، مقداری پودر دارچین روی سیب‌ها بریزد و خوب هم بزنید تا عطر دارچین به خورد سیب‌ها برود. در ادامه مقدار خیلی کمی نمک به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید. در نهایت درب ظرف را گذاشته و زمان بدهید تا سیب‌ها روی حرارت ملایم بپزد.

زمانی‌که سیب‌ها بپزد آب می‌اندازد و نرم می‌شود، پس اجازه دهید تا آب سیب کاملا کشیده شده و رنگ کاراملی تغییر رنگ دهد.

پس پختن و کشیده شدن آب سیب‌ها، ظرف را از روی حرارت برداشته و مقداری وانیل به آن بزنید و مخلوط کنید تا عطر وانیل جذب سیب‌ها شده و بگذارید سیب در دمای محیط خنک شود.

در این مرحله باید سیب‌ها را داخل مخلوط کن ریخته و کاملا له کنید تا به شکل پوره شود، طوری‌که بافت آن کاملا یک‌دست و نرم شود. کره سیب را داخل شیشه‌های درب‌دار و تمیز ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید.

پس از خنک شدن کره سیب خانگی می‌توانید آن را به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده مقوی به همراه نان، عسل، مربا و چای سرو کنید.

طریقه پخت کره سیب با آرام‌پز

کره سیب را می‌توان داخل آرام پز نیز تهیه کرد، برای این کار پس از پوست گرفتن و برش زدن سیب‌ها آن را به همراه شکر قهوه‌ای و سایر مواد داخل آرام پز بریزید و دمای آن را تنظیم کنید. به مدت دو ساعت زمان نیاز است تا سیب‌ها کاملا نرم و پخته شوند.

توجه کنید در آرام پز را نگذارید و سیب‌ها را از هر از گاهی چک کنید تا زمانی‌که نرم شوند. سپس سیب‌ها را داخل مخلوط‌کن ریخته و پوره کنید. دوباره کره را به آرام پز برگردانید و با دمای پایین‌تر از قبل در حدود ۸ تا ۱۰ ساعت بپزید. دائما آن را چک کنید که ته نگیرد.

برچسب ها: وانیلدارچینکره تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟