Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:55

کلافوتی گیلاس

کلافوتی گیلاس

shooroshirin

0 0

متوسط

35 دقیقه

مواد مورد نیاز

کلافوتی یک دسر میوه‌ای پخته‌شده فرانسوی است که به طور سنتی با گیلاس سیاه درست می‌شود که میوه‌ها در یک ظرف چرب‌شده به وسیله کره چیده ‌شده و با یک مایع پوشیده می‌شود ‌که غلظتی شبیه فلن دارد. روی کلافوتی شکر پاشیده می‌شود و به صورت ولرم و گاهی با خامه سرو می‌شود. این دسر متعلق به منطقه Limousin در فرانسه است. میوه‌های دیگری که در این دسر می‌تواند استفاده شود عبارتند از: گیلاس قرمز، آلو، سیب، گلابی، کرن‌بری یا شاه‌توت.

 

مواد لازم

گیلاس رسیده (بدون‌هسته)................ ۴۵۰ گرم

آب................ ۳ قاشق سوپ‌خوری

شکر............ 6 قاشق سوپ‌خوری

کره................ ۲۰ گرم

تخم‌مرغ ................۲ عدد

وانیل............ یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

آرد ..................۱ قاشق سوپ‌خوری

شیر کامل................. ۵۰ گرم

خامه صبحانه............... ۷۵ گرم

نمک ..............۱ پنسه

شکر (برای روی دسر و کف ظرف) ..............به مقدار لازم

کره (برای چرب‌کردن ظرف)................ به مقدار لازم

روش‌تهیه

در ظرفی گیلاس‌ها، آب و ۳ قاشق سوپ‌خوری از شکر را مخلوط کرده و دو ساعت در یخچال قرار دهید. شکر به آرامی در گیلاس‌ها نفوذ می‌کند و مزه خوبی به آن‌ها می‌دهد. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. یک ظرف مخصوص فر را با کره چرب کرده و شکر بپاشید و ظرف را تکان دهید تا کاملاً با شکر پوشیده شود و بعد برگردانید تا شکر اضافه بیرون بریزد. کره را در ظرفی کوچک روی حرارت قرار داده و اجازه دهید آب شود و رنگ آن کمی تغییر کند. مراقب باشید تا کره نسوزد چون تلخ می‌‌شود.در کاسه‌ای بزرگ تخم‌مرغ‌ها، ۳ قاشق سوپ‌خوری شکر باقی‌مانده و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرم مانند شود، آرد را افزوده و با همزن مفتولی بزنید تا مایه صاف شود، سپس به آرامی شیر، خامه، نمک و کره را اضافه کنید، گیلاس‌های آماده را نیز همراه با آب آن‌ها در مایه ریخته و مایه آماده را در قالب آماده بریزید، سپس اجازه دهید دسر در فر به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه یا تا وقتی سطح آن کمی گنبدی‌شکل شده و تیغه چاقویی که در وسط آن فرو می می‌برید تمیز بیرون بیاید بپزد و بعد صبر کنید کمی خنک شود و وقتی هنوز گرم است روی آن شکر پاشیده و سرو کنید.

برچسب ها: دسرآموزش شیرینی پزیکلافوتی گیلاسطرز تهیه کلافوتی گیلاس تعداد بازديد: 383 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است