Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:00

كُنافه خرما با سس كارامل

كُنافه خرما با سس كارامل

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كَتائِف 500 گرم

 

خرمای هسته گرفته 600 گرم

 

گردوی خردكرده  200 گرم

 

سس كارامل  به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس كارامل

 

شكر 200 گرم

 

كره 150 گرم

 

خامه 50 گرم

 

مواد لازم برای تهیه سس رویه

 

شیر  500 میلی‌لیتر

 

زرده تخم‌مرغ  5 عدد

 

شكر 200 گرم

 

وانیل  یك‌هشتم قاشق چایخوری

 

آشپزباشی- سهیلا جباری

 

كَتائِف را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا برشته شود. آن‌گاه از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید. بعد ظرف مناسبی بردارید و قدری سس كارامل در آن بریزید. سپس نیمی از كَتائِف را بیفزائید و روی آن را با خرما و گردو بپوشانید. حالا دوباره قدری سس كارامل روی مخلوط بریزید، باقیمانده كَتائِف را بیفزائید و خرما و گردو بپاشید.

اكنون باقیمانده سس كارامل را روی آن بریزید و مواد رویه را بیفزائید و صاف كنید. اینك كنافه را به مدت 2 ساعت در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود.

روش تهیه سس كارامل

شكر را در ظرفی بریزید، كره را بیفزائید و روی حرارت قرار دهید تا شكر، طلائی رنگ شود. آن‌گاه خامه را اضافه كنید و قبل از این كه خامه بجوشد، آن را از روی حرارت بردارید.

روش تهیه سس رویه

شیر را گرم كنید. زرده‌های تخم‌مرغ و شكر را با همزن برقی بزنید تا به رنگ روشن درآید. سپس شیر گرم را كم‌كم به آن بیفزائید. مایه به دست آمده را روی حرارت بگذارید و پیوسته هم بزنید تا كمی غلیظ شود. حالا مایه را از روی حرارت بردارید و وانیل را به آن اضافه كنید.

یادآوری: كَتائِف خمیری است به شكل رشته، كه به صورت فریز شده در بعضی از فروشگاه‌های لوازم قنادی یافت می‌شود.

 

برچسب ها: آموزش دسرآشپزباشیسهیلا جباریكُنافه خرما با سس كاراملکنافهروش تهیه کنافه خرمامواد لازم کنافه با سس کارامل تعداد بازديد: 1377 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟