Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:03

پمو موس

پمو موس

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

زرده تخم‌مرغ کوچک .................5 عدد

شکر.................... 150 گرم

وانیل ................یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

آب انار.................... 500 گرم

پودر ژلاتین.................. 22 گرم

خامه شیرین‌شده قنادی ...................270 گرم

دانه انار............... 70 گرم

اسفنج ساده............... به اندازه قالب

روش‌تهیه

زرده‌های تخم‌مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن برقی بزنید تا کرمی و کش‌دار شود. 450 گرم از آب انار را در مایکروفر گرم کنید، سپس کم‌کم به زرده‌های زده‌شده اضافه کنید تا زرده هم‌دما با آب انار شود. بقیه آب انار را نگه دارید. این مخلوط را روی حرارت مستقیم قرار داده و مرتب با ویسک هم بزنید تا کمی غلیظ شود. مواد را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

50 گرم آب انار را در ظرفی ریخته و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید و 2-3 دقیقه بدون هم‌زدن کنار بگذارید تا تمام ذرات ژلاتین به آب آغشته شود، سپس آن را 3-5 دقیقه روی بخار آب جوش قرار داده و گاهی هم بزنید تا ژلاتین کاملاً حل شده و محلولی یکدست حاصل شود، سپس به مخلوط زرده‌ها و آب انار اضافه کنید. مواد را کنار بگذارید تا کمی از گرمای آن کاسته شده و ولرم شود.

خامه قنادی را از فریزر خارج کرده و با کمک قاشق به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. گاهی خامه را با قاشق هم بزنید تا به صورت یکدست یخ خامه ذوب شده و به صورت مایعی کاملاً روان و بسیار خنک درآید، سپس خامه را با همزن برقی بزنید تا کمی فرم گرفته و به مرحله قله خمیده برسد (نیازی به فرم‌دادن بیش از اندازه و سفت‌کردن خامه نیست)، درنهایت مایع حاوی آب انار را کم‌کم به خامه اضافه کرده و هم بزنید (اگر یک‌جا مواد را به خامه اضافه کنید خامه گلوله شده و مخلوط کردن آن با مواد سخت می‌شود)، سپس دانه‌های انار را افزوده و هم بزنید. کف قالب 23 سانتی‌متری را فویل انداخته و اسفنج کیک را کف قالب قرار دهید و مواد را روی کیک ریخته و به مدت 5-6 ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر ببندد. برای تزیین می‌توانید روی دسر را با گلیز پوشش داده و با گل انار و ماکارون و مرنگ تزیین نمایید.

برچسب ها: پمو موسطرز تهیه پمو موس تعداد بازديد: 757 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟