Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:35

تارتلت كرمدار میوه

تارتلت كرمدار میوه

shooroshirin6

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد 250 گرم

 

پودر شكر 75 گرم

 

كره سرد خرد كرده  150 گرم

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

میوه دلخواه حدود 500 گرم

 

مواد لازم كرم:

 

تخم‌مرغ 2 عدد كوچك

 

شكر 75 گرم

 

وانیلین یك چهارم قاشق چایخوری

 

آرد ذرت 2 قاشق سوپخوری

 

شیر 280 میلی‌لیتر 

 

ژلاتین 2 ورق

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آرد و پودر شكر را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید، كره را بیفزائید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده نان درآید. آن‌گاه تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. سپس خمیر فراهم كرده را در كیسه نایلونی بگذارید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید.

حالا خمیر را در قالب‌های تارتلت پهن كنید، رویشان را با كاغذ روغنی و لوبیا بپوشانید و در سینی فر بچینید. اكنون سینی را در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 10 دقیقه تارتلت‌ها را بپزید.

سپس كاغذ و لوبیا را بردارید و 10 دقیقه دیگر نان تارت را بپزید تا طلائی رنگ شود. اینك تارتلت‌ها را روی پنجره سیمی بگذارید تا كاملاً خنك شوند.

حالا كرم را بین آنها تقسیم كنید و با انواع میوه بیارائید. آن‌گاه تارتلت‌های كرمدار میوه را در جعبه مناسبی بچینید و در سبد پیك‌نیك قرار دهید.

روش تهیه كرم: تخم‌مرغ‌ها، شكر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا سبك و غلیظ شود. آن‌گاه آرد ذرت را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس شیر را بجوشانید و كم‌كم درون مایه تخم‌مرغی بریزید.

حالا آن را به ظرف شیر برگردانید و روی اجاق بگذارید. اكنون ورقه‌های ژلاتین را درون كرم بریزید و پیوسته هم بزنید تا كرم بپزد و غلیظ شود.

روی كرم را بپوشانید و همینكه خنك شد، تا هنگام مصرف در یخچال نگه دارید.

 

برچسب ها: تارتلتتارتلت كرمدار میوهتارتلت میوه ایتارتلت کرمدارانواع تارتلت تعداد بازديد: 1567 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟