Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 21:36

بودینو

بودینو

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای تهیه دسر بودینو

شیر: یک و نیم پیمانه

زرده تخم مرغ: ۲ عدد

شکلات شیری: ۵۰ گرم

شکلات تلخ: ۵۰ گرم

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

شکر: ۸۵ گرم

پودر نسکافه: ۲ قاشق غذاخوری

آب جوش: ۱ پیمانه

آب سرد: ۱ پیمانه

نکات مربوط به پودر ژلاتین

ژلاتین ماده‌ای بدون رنگ و مزه است و از کلاژن گرفته می‌شود که در بخش‌هایی از بدن حیوانات وجود دارد. برای حل کردن پودر ژلاتین همیشه از روش بن‌ماری استفاده کنید. به این صورت که ظرف حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب جوش بگذارید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا آب کنید، بوی بدی از آن متساعد خواهد شد. همچنین یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل ۴ ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه‌داری کنید. پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا ۶ ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت پودر ژلاتین خاصیت خود را از دست خواهد داد.

نکات مربوط به شکلات

برای تهیه این دسر می‌توانید به دلخواه از شکلات شیرین یا شکلات تلخ استفاده کنید و این مسئله کاملا به ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه دسر بودینو

۱ ـ برای شروع کار پودر ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و آب سرد را به آن اضافه کنید. کاسه را روی بخار آب جوش کتری یا سماور بگذارید تا ژلاتین کاملا باز و در آب حل شود.

۲ ـ شیر را داخل قابلمه بریزید و تکه‌های شکلات و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید تا کم کم گرم شود.

۳ ـ زرده‌های تخم مرغ را همراه با شکر با همزن برقی به مدت ۳ دقیقه بزنید تا کرم رنگ شود؛ سپس همزن را خاموش کنید.

۴ ـ بعد از اینکه شیر گرم شد و خامه و شکلات کاملا در شیر حل شدند، مخلوط زرده و شکر هم زده را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. صبر کنید تا مخلوط شیر با مواد کمی غلیظ شود؛ ولی توجه داشته باشید که شیر نباید به جوش بیاید. سپس قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید.

۵ ـ در این مرحله پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط کنید و همراه با پودر ژلاتین بن ماری شده به قابلمه شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. صبر کنید مایه دسر از حرارت بیفتد؛ سپس آن را داخل قالب مورد نظر بریزید و به مدت ۷ ساعت توی یخچال بگذارید تا دسر کاملا ببندد و سفت شود. بعد از این مدت زمان قالب را از یخچال خارج کنید و داخل ظرف مورد نظر سرو برگردانید. نوش جان

برچسب ها: دسربودینوطرز تهیه بودینو تعداد بازديد: 376 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟