Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:47

كرم بروله خرمالو

كرم بروله خرمالو

shooroshirin1

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

خامه‌ صبحانه 300 گرم

 

دارچین 1 قاشق چایخوری

 

زنجفیل خرد كرده 1 تكه‌ 2 سانتیمتری

 

جوز هندی رنده كرده یك‌هشتم قاشق چایخوری

 

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

زرده‌ تخم‌مرغ 4 عدد

 

شكر ریز40 گرم

 

خرمالو حلقه‌ای خرد كرده 1 عدد درشت

 

شكر برای روی كرم  3 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – سحر سامانی

 

فر را با دمای 180 درجه‌سانتیگراد گرم كنید و چهار ظرف نسوز را به گنجایش 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)؛ در سینی دیواره بلندی قرار دهید و كنار بگذارید.

آن‌گاه خامه، دارچین، زنجفیل و جوز هندی را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا زرده‌ها تخم‌مرغ را همراه با شكر در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. مخلوط خامه را كم‌كم به زرده‌های زده شده بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مخلوط صاف و یكدستی حاصل شود.

اینك كاسترد را در ظرف‌های نسوز بریزید و سینی را از آب داغ پر كنید به گونه‌ای كه آب تا نیمه‌ ظرف‌های محتوی كرم را بپوشاند. حال سینی را در فر بگذارید و كرم بروله را به مدت تقریبی 30 دقیقه بپزید.

آن‌گاه كرم بروله را از فر درآورید و روی هر كدام یك برش خرمالو بگذارید و شكر بپاشید. سپس شكر را به كمك تورچ كارامل كنید یا كرم بروله را چند ثانیه زیر گریل فر بگذارید تا شكر بسوزد و طلائی رنگ شود اكنون دسر برای پذیرائی آماده است.

میل كردن این دسر چه گرم و چه سرد بسیار مطلوب و دلپذیر است.

یادآوری 1: دقت كنید كه مخلوط خامه را كم‌كم و قطره قطره به زرده‌های زده شده بیفزائید و پیوسته هم بزنید .

 

برچسب ها: كرم بروله خرمالوانواع کرمکرم برولهکرم با خرمالوطرز تهیه کرم برولهمواد اولیه كرم بروله تعداد بازديد: 1407 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟