Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:13

كرم كاتالنا

كرم كاتالنا

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

شیر  500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

 

پوست لیموی رنده كرده  نصف یك عدد لیمو

 

چوب دارچین  1عدد

 

زرده تخم‌مرغ  4 عدد

 

پودر شكر  7 قاشق سوپخوری

 

آرد ذرت یك‌ و یك‌دوم قاشق چایخوری

 

جوز هندی رنده كرده برای تزئین به میزان لازم

 

شكر برای تزئین به میزان لازم

آشپزباشی- سهیلا جباری

 

شیر، پوست لیمو و دارچین را، در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد سپس پوست لیمو و چوب دارچین را از داخل شیر درآورید. زرده‌های تخم‌مرغ و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شود. آن‌گاه، آرد ذرت را به آن بیفزائید و شیر گرم را به تدریج درون مایه بریزید.

حالا مایه را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا كرم، غلیظ شود. حالا كرم را درون ظرف‌های مناسبی بریزید و بگذارید خنك شود. سپس روی آن‌ها را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا كاملاً سرد شوند. هنگام مصرف، قدری شكر روی آن‌ها بپاشید و با دستگاه تُرچ، شكر را كارامل كنید و جوز را روی آن بپاشید.

یادآوری: چنانچه دستگاه تُرچ در دسترس نبود، هنگام مصرف، پس از پاشیدن شكر روی كرم، آن را به مدت چند دقیقه زیر قسمت گریل فر قرار دهید تا شكر كارامل شود.

 

برچسب ها: آموزش دسرآشپزباشیسهیلا جباریكرم كاتالناکرم با کاتالناروش تهیه كرم كاتالنامواد لازم كرم كاتالناآموزش كرم كاتالنا تعداد بازديد: 1228 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟