Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 03:32

كرپ گلابی

كرپ گلابی

shooroshirin3

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

آب سیب 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

آب 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

شكر 50 گرم

 

چوب دارچین 4 تكه

 

گلابی كوچك 8 عدد

 

خرما 8 عدد

 

كشمش 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه‌ كرپ

 

آرد 85 گرم

 

بادام آسیاب كرده 2 قاشق سوپخوری

 

شكر قهوه‌ای 1 قاشق سوپخوری

 

پودر دارچین یك‌دوم قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

شیر 230 میلی‌لیتر

 

مواد لازم برای تهیه‌ سس

 

خامه 2 قاشق سوپخوری

 

شكر قهوه‌ای 3 قاشق سوپخوری

 

كره 1 قاشق سوپخوری

 

آب سیب 80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مریم امیری

 

آب سیب، آب، شكر و چوب دارچین را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. آن‌گاه حرارت را افزایش دهید و شربت را بجوشانید. سپس پوست گلابی‌ها را بگیرید و دایره‌ كوچكی از ته گلابی‌ها ببرید و داخلشان را خالی كنید.

حالا گلابی‌ها را در شربت قرار دهید و 5 -10 دقیقه، روی حرارت ملایم بجوشانید. اكنون گلابی‌ها را از شربت در آورید و بگذارید خنك شوند.

هسته‌ خرما را در آورید و خرما را با چنگال له كنید و كشمش را به آن بیفزائید و مخلوط نمائید. آن‌گاه داخل گلابی‌ها را با این مخلوط پر كنید و هر یك را وسط كرپ فراهم كرده بگذارید و كرپ را به دور گلابی ببندید.

حالا كرپ گلابی را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بچینید و با سس میل كنید.

روش تهیه‌ كرپ: آرد، بادام، شكر قهوه‌ای و دارچین را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط تخم‌مرغ و شیر را به آن بیفزائید و هم بزنید تا مایه‌ صاف و یكدستی به دست آید.

رویش را بپوشانید و نیم ساعت كنار بگذارید. حالا تابه‌ كم عمقی را به قطر 12 سانتیمتر چرب كنید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. اكنون هر بار 3 قاشق سوپخوری از مایه‌ كرپ را در تابه بریزید و تابه را بچرخانید تا مایه پخش شود.

آن‌گاه كرپ را برگردانید تا طرف دیگرش نیز برشته و طلائی رنگ شود.

روش تهیه‌ سس: خامه، شكر قهوه‌ای و كره را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سس صاف و یكدست شود. آن‌گاه آب سیب را بیفزائید و پیوسته سس را هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد.

 

برچسب ها: آشپزي با گلابيكرپ گلابیكرپآموزش كرپ گلابیروش تهيه كرپ گلابیمواد لازم كرپ گلابیتهيه كرپ گلابی تعداد بازديد: 1528 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟