Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:11

طرز تهیه کیک نارگیل و بادام

طرز تهیه کیک نارگیل و بادام

shooroshirin6

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک نارگیل و بادام

 آرد 250 گرم

 

بیکینگ پودر یک و یک دوم قاشق چایخوری

 

شکر 180 گرم

 

بادام آسیاب کرده 60 گرم

 

پودر نارگیل 45 گرم

 

ماست کم چرب 250 میلی لیتر (1 پیمانه)

 

تخم مرغ 2 عدد

 

وانیلین یک چهارم قاشق چایخوری

 

کره آبکرده و خنک شده 150 گرم

 

مواد لازم برای کرم کره‌ای:

 

کره 200 گرم

 

پودر شکر نرم و الک کرده 400 گرم

 

وانیلین یک چهارم قاشق چایخوری

 

رنگ قرمز و سبز خوراکی به میزان لازم

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 طرز تهیه کیک نارگیل و بادام

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب عمیقی را به گنجایش 2 لیتر چرب نمائید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد ، بیکینگ‌پودر، شکر، بادام و نارگیل را در کاسه مناسبی بریزید و در مرکز آن حفره‌ای بسازید.

سپس در ظرف دیگری، ماست، تخم‌مرغ‌ها، وانیلین و کره را با هم مخلوط کنید و آن را درون مواد خشک بریزید. حالا این مواد را با قاشق فلزی هم بزنید تا مایه صاف و یکنواخت شود.

اکنون مایه به‌دست آمده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی یک ساعت تا یک ساعت و ربع، در فر بپزید (چنانچه کیک پس از یک ساعت هنوز نپخته باشد، رویش را با فویل بپوشانید و یک ربع دیگر، آن را بپزید).

کیک را روی پنجره سیمی برگردانید و صبر کنید تا کاملا خنک شود. آن‌گاه کیک را با کرم کره‌ای به شکل حصیر بافت بیارائید و برای این‌کار از ماسوره‌های شماره 58 و 22 بهره بگیرید و بعد کیک را روی ظرف زیبائی بگذارید.

اینک قدری از کرم کره‌ای را به رنگ قرمز درآورید و آن را در کیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره 104 بریزید. حالا گل‌های رز را به کمک این ماسوره بسازید و آن‌ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

گل‌های کره‌ای را در فریزر بگذارید تا کاملا سفت شوند و بعد از آن‌ها برای آراستن کیک استفاده کنید. سپس قدری از کرم کره‌ای را به رنگ سبز درآورید و با ماسوره شماره 352 برگ‌هائی لابه‌لای گل‌ها قرار دهید.

اکنون کیک برای پذیرائی آماده است.

روش تهیه کرم کره‌ای: کره را با همزن برقی بزنید تا صاف ویکدست شود. آن‌گاه پودر شکر را کم‌کم به آن بیفزائید و وانیلین را نیز درون کرم بریزید و همچنان همزدن را ادامه دهید.

یادآوری: چنانچه بخواهید رنگ کرم کره‌ای سفید شود، به جای کره از روغن کریسکو استفاده کنید.

 

برچسب ها: کیک نارگیلیکیک بادامیکیک با بادامکیک عصرانهکیک نارگیل و بادامطرز تهیه کیک نارگیل و بادامدرست کردن کیک نارگیل تعداد بازديد: 3012 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است