Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:04

نان کرمدار

نان کرمدار

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

شکر...................40 گرم

آب................یک پیمانه سرخالی

خمیرمایه خشک فوری.................یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ.....................یک عدد

نمک...............یک قاشق مرباخوری

روغن مایع...................40 گرم

آردحدود................. 400 گرم

مواد لازم برای کرم وانیلی:

زرده تخم مرغ............4 عدد

شکر..............100 گرم

آرد..............40 گرم

شیر................دو لیوان، سرخالی

وانیل...............نوک قاشق مرباخوری

کره..................20گرم

مواد لازم برای رویه نان:

زرده تخم مرغ......................یک عدد

شربت بار..............................نصف پیمانه

پودر پسته یا نارگیل..........................مقداری برای تزئین

 

روش‌تهیه

ابتدا  شکر را در آب ولرم حل کرده و خمیرمایه را روی سطح آن بپاشید. خمیرمایه را کنار بگذارید تا عمل بیاید. بقیه مواد خمیر، به جز آرد را با هم مخلوط کرده و با قاشق هم بزنید. خمیرمایه عمل آمده را به مواد افزوده و آرد را به تدریج اضافه کنید تا خمیر جمع شود، سپس روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا یکدست شده و به دست نچسبد. خمیر نباید خشک و سفت باشد. خمیر را در کاسه مناسبی که چرب کرده اید قرار داده و یک دور بگردانید تا همه جای خمیر به روغن آغشته شود. روی خمیر را  با دستمال نخی تمیزی پوشانده و استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود (یک تا یک و نیم ساعت).

در این فاصله کرم وانیلی را به ترتیب زیر آماده کنید:

زرده های تخم مرغ را با نصف شکر هم بزنید تا سفید وکرم مانند شود. آرد را نیز به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. شیر را با بقیه شکر روی حرارت بگذارید تا شکر حل شده و شیر داغ شود، ولی نجوشد. شیر داغ را از روی حرارت برداشته و به تدریج به مخلوط زرده های تخم مرغ اضافه کنید. این مخلوط را دوباره داخل شیر جوش برگردانده و روی حرارت خیلی ملایم در حال هم زدن بپزید تا کرم غلیظ شده و خامی آرد برطرف شود. کرم را از روی حرارت برداشته و کره و وانیل آن را اضافه و مخلوط کنید. روی کرم را با سلفون بپوشانید تا خنک شود ولی رویه نبندد. اگر روی کرم را نمی پوشانید باید هر از گاهی آن را هم بزنید تا رویه نبندد.  بعد از آماده شدن خمیر، پف آن را با مشت خود خوابانده و گلوله های کوچکی از آن برداشته و روی سطح آردپاشی شده به شکل گرد باز کنید. در صورت نیاز از کاتر گرد استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری پر، از کرم وانیلی را داخل خمیر گذاشته و لبه های خمیر را مرطوب کنید. خمیر را تا کرده و لبه های آن را با فشار انگشت به هم بچسبانید. به کمک چاقو یا قیچی روی لبه های خمیر چند شیار متقارن ایجاد کرده و به مدت بیست دفیقه دیگر استراحت دهید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

بعد از اتمام استراحت دوم، روی خمیر را با زرده تخم مرغ رومال کرده و به مدت بیست دقیقه در طبقه وسط فر داغ شده بپزید تا روی نانها طلایی شود. بعد از خارج کردن از فر در حالیکه نانها هنوز داغ است، روی آن با قلم مو شربت مالیده و با پودر پسته یا نارگیل تزئین کنید.

برچسب ها: ناننان صبحانهنان خانگینان سنتیکرم وانیلینان کرمدارنان بدون فر تعداد بازديد: 192 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟