Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:51

نان كره‌اي قالبي

نان كره‌اي قالبي

shooroshirin3

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 1 قرص نان

آرد 1 كيلوگرم

نمك 1 قاشق چايخوري

پودر مايه خمير  12 گرم

شكر 150 گرم

آب ولرم 250 ميلي‌ليتر (يك پيمانه)

شير ولرم 300 ميلي‌ليتر (يك و يك‌چهارم پيمانه)

تخم‌مرغ 1عدد

كره آبكرده 100 گرم

ماهنامه آشپزباشی - نان کره ای قالبی

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بريزيد و كنار بگذاريد. آن‌گاه مايه خمير، 1 قاشق چايخوری از شكر و يك‌چهارم پيمانه از آب ولرم را در كاسه كوچکی بريزيد، رويش را بپوشانيد و 10 دقيقه كنار بگذاريد تا مايه خمير فعال شود .

سپس باقيمانده آب، شير و تخم‌مرغ را همراه با مايه خمير عمل آمده، درون آرد بريزيد و هم بزنيد تا مواد خمير شود. حالا خمير را روي سطح آرد پاشيده ورز دهيد تا صاف و يكدست شود.

آن‌گاه خمير را به شكل توپ درآوريد و در كاسه چربكرده بگذاريد. رويش را بپوشانيد و در حدود 1 ساعت كنار بگذاريد تا حجم خمير افزايش پيدا كند.

اينك خمير را با وردنه باز كنيد و با برشگری به قطر 6 سانتيمتر قالب بزنيد. اكنون خميرهای قالب زده را در قالب كمربندی به قطر 24 سانتيمتر كنار هم و دايره‌وار بچينيد و رويشان كره بماليد.

وسط قالب را نيز به همين ترتيب پر كنيد و كره باقيمانده را روی خميرها بريزيد. آن‌گاه روي قالب را با سلفون بپوشانيد و در حدود نيم ساعت كنار بگذاريد تا حجم خميرها افزايش يابد و قالب را پر كند.

اكنون قالب را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتيگراد بگذاريد و نان را به مدت تقريبي 25-30 دقيقه بپزيد.

برچسب ها: انواع ناننان کره ایآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان کره ای قالبی تعداد بازديد: 1568 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟