Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:50

نان سیر

نان سیر

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مایه خمیر 7 گرم

 

آب ولرم  یك چهارم پیمانه

 

شكر  1 قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ  1 عدد

 

شیر  1/5 پیمانه (375 میلی‌لیتر)

 

سیر 1 بوته

 

آرد  550 گرم

 

روغن مایع  3 قاشق سوپخوری

 

پودر ارگانو یا آویشن  1 قاشق چایخوری

 

نمك  1 قاشق چایخوری

 

شیر اضافی  به میزان لازم

 

نمك درشت  به میزان لازم

آشپزباشی

 

در كاسه كوچكی مایه خمیر، آب و شكر را با هم مخلوط كنید. بعد روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود و حباب‌هائی در روی آن به وجود آید. آن‌گاه سیر پوست كنده را همراه با شیر بجوشانید و پس از خنك شدن، سیر را درون شیر له كنید.

سپس آرد و نمك را در كاسه‌ای بریزید و وسط آن حفره‌ای ایجاد كنید. اكنون مایه خمیر، مخلوط شیر و سیر، تخم‌مرغ زده شده با چنگال و ارگانو را بیفزائید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیری به دست آید.

حالا خمیر را روی سطحی آردپاشی شده، خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود. بعد خمیر را در كاسه چربكرد‌ه‌‌ای بگذارید؛ روی آن را بپوشانید و در حدود 1/5 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

اینك خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را به شكل بیضی درآورید و درون سینی چربكرده، با فاصله از یكدیگر قرار دهید. روی هر خمیر را با یك چاقوی تیز برش‌هائی ایجاد كنید و دوباره روی خمیرها را بپوشانید و در جای گرمی استراحت دهید تا حجم آن‌ها افزایش یابد.

حالا روی خمیر را با شیر مرطوب كنید و نمك درشت بپاشید. سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 20- 25 دقیقه قرار دهید تا نان‌ها بپزند و طلائی رنگ شوند.

 

برچسب ها: آموزش ناننان سیرآشپزباشیروش تهیه نان سیرمواد لازم نان سیرنان با سیر تعداد بازديد: 1384 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟