Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:03

نان‌‌های كوچك پنیر و پیازچه

نان‌‌های كوچك پنیر و پیازچه

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه خمیر 1 قاشق سوپخوری

 

شكر 2 قاشق چایخوری

 

آب ولرم 350 میلی‌لیتر

 

آرد 500 گرم

 

نمك  1 قاشق چایخوری

 

كره  30 گرم

 

پنیر چدار یا گودای رنده كرده 250 گرم

 

پیازچه خردكرده 12 ساقه

 

روغن مایع  60 میلی‌لیتر (یك چهارم پیمانه)

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

پنیر گودای رنده كرده 100 گرم

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

پودر مایه‌خمیر، شكر و یك سوم پیمانه از آب ولرم را در كاسه كوچكی بریزید و با هم مخلوط كنید. بعد روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه‌خمیر فعال شود. در كاسه دیگری، آرد و نمك را با هم مخلوط سازید و كره نرم‌شده را همراه با مایه‌خمیر به آن بیفزائید و هم بزنید.

سپس باقیمانده آب را كم‌كم اضافه كنید تا خمیر نرمی به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا بافتش صاف و یكدست شود.

اكنون خمیر را با وردنه، روی سطح آردپاشی شده باز كنید. پنیر، پیازچه و روغن مایع را روی خمیر بریزید و خمیر را جمع كنید. بعد به كمك كاردك پلاستیكی، پیازچه، پنیر و روغن را با خمیر مخلوط نمائید؛ به گونه‌ای كه شكل پیازچه در خمیر حفظ شود.

یك قالب لوف كوچك 12 تائی را كاملاً چرب كنید، و خمیر را به 12 تكه مساوی تقسیم نمائید. هر تكه از خمیر را درون قالب‌ها بگذارید، روی آن‌ها را بپوشانید و به مدت یك ساعت در جای گرمی نگه‌دارید تا حجم خمیرها دو برابر شود.

اینك روی خمیرها تخم‌مرغ بمالید و قدری پنیر (100 گرم) بپاشید و قالب را در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار دهید تا نان‌ها بپزند و طلائی رنگ شوند.

 

برچسب ها: آموزش ناننان با پنیرآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان‌‌های كوچك پنیر و پیازچهنان با پیازچهآموزش نان های کوچکمواد لازم نان پنیر تعداد بازديد: 1287 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است