Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:19

نان سیب و گردو

نان سیب و گردو

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد 375 گرم

 

شکر 60 گرم

 

پودر مایه خمیر 2 قاشق چایخوری

 

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

 

وانیلین یک چهارم قاشق چایخوری

 

آب ولرم یک سوم پیمانه

 

شیر ولرم یک سوم پیمانه

 

تخم مرغ 2 عدد

 

کره آبکرده 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم میانی:

 

کره آبکرده 3 قاشق سوپخوری

 

شکر  100 گرم

 

سیب پوره کرده 150 گرم

 

گردوی آسیاب کرده 100 گرم

 

دارچین 2 قاشق چایخوری

 

پودر هل 1 قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مریم امیری

 

تمام مواد خشک (آرد، شکر، مایه‌خمیر، نمک و وانیلین) را با هم مخلوط کنید و در کاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه حفره‌ای درون مواد بسازید و مخلوط آب، شیر، تخم‌مرغ‌ها و کره را به آن بیفزائید و هم بزنید تا مواد خمیر شود.

سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، خوب ورز دهید تا صاف و یکدست شود. حالا روی خمیر را بپوشانید و به مدت تقریبی یک ساعت، در دمای محیط استراحت دهید تا حجم خمیر افزایش یابد.

اکنون خمیر را اندکی ورز دهید و آن را روی سطح آرد پاشیده، به اندازه 30×40 سانتیمتر باز کنید. آن‌گاه کره را روی خمیر بمالید و شکر را رویش بپاشید. سپس پوره سیب را به‌طور یکنواخت روی خمیر بمالید و بعد گردو، دارچین و پودر هل را نیز روی خمیر بپاشید.

اینک خمیر را از طرف طولش رول کنید و از انتهای رول خمیر، سه برش به عرض 2 سانتیمتر برش دهید و آن را از خمیر جدا کنید. حالا رول خمیر را در سینی بگذارید و آن را از طول برش بزنید و دو طرف خمیر را به هم بتابانید.

اکنون 3 تکه جدا کرده از خمیر را وسط پیچ‌های خمیر قرار دهید. روی آن را بپوشانید و 15 دقیقه استراحت دهید. اینک خمیر را به مدت تقریبی 20-30 دقیقه، در فر گرم کرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید.

 

برچسب ها: ناننان سیبنان گردویینان سیب و گردونان گردو و سیب تعداد بازديد: 3209 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟