Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 23:25

نان پیچ شكری

نان پیچ شكری

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه خمیر 1 قاشق چایخوری

 

شكر 50 گرم

 

آب  ولرم 125 میلی‌لیتر (یك‌‌دوم پیمانه)

 

كره‌ نرم 25 گرم

 

تخم‌مرغ  1 عدد

 

آرد 250 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی

 

كره‌ آبكرده 50 گرم

 

شكر 100 گرم

 

دارچین 1 قاشق سوپخوری

 

نیمه‌ گردو 14 عدد

 

مواد لازم رویه

 

زرده‌ تخم‌مرغ 1 عدد

 

خامه 1 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

مایه خمیر، یك قاشق چایخوری از شكر و یك‌چهارم پیمانه از آب را در كاسه‌ كوچكی بریزید و مخلوط كنید. رویش را بپوشانید و در جای گرم، مانند محیط آشپزخانه قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود.

 آن‌گاه باقیمانده‌ شكر، كره، باقیمانده‌ آب و تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنید و آن را همراه با مایه خمیر عمل آمده، به مخلوط آرد و نمك بیفزائید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، خوب ورز دهید تا كاملا صاف و یكدست شود.

بعد آن را در كاسه‌ چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و در جای گرم نگه دارید تا حجم خمیر دو برابر شود. اكنون خمیر را به اندازه‌ی 30×40 سانتیمتر باز كنید و كره را روی خمیر بمالید. مراقب باشید كه كره به حدود 2 سانتیمتر از اطراف خمیر مالیده نشود

حالا شكر و دارچین را رویش بپاشید و یك لبه‌ خمیر را تا وسط تا كنید و اندكی با دست بفشارید. سپس لبه‌ دیگر خمیر را نیز روی قسمت تا شده، تا بزنید.

 اكنون با برشگر تیزی، خمیر را به عرض 2/5 سانتیمتری، ببرید (به این ترتیب 14 نوار به عرض 2/5 سانتیمتر از خمیر، خواهید داشت!) اینك هر نوار را بتابانید و آن را دور خودش به شكل حلقه، درآورید و در سینی چربكرده بچینید.

اینك روی خمیرها را بپوشانید و صبر كنید تا دوباره حجیم شوند. سپس روی خمیرها، مخلوط زرده‌ی تخم‌مرغ و خامه بمالید و در مركز هر یك، یك نیمه‌ گردو بگذارید. آن‌گاه سینی را در فر گرم كرده با دمای 190 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید و نان‌ها را به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، یا تا زمانیكه طلائی‌رنگ شوند، بپزید.

 

برچسب ها: انواع نانناننان پیچ شكرینان شکرینان پیچیآشپزی با شکر تعداد بازديد: 3502 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذاچیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است