Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:36

نان پِـراتـا با سيب‌زميني

نان پِـراتـا با سيب‌زميني

shooroshirin

0 0

متوسط

10 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 8 عدد

آرد نان............... 450 گرم

آرد سفيد............. 225 گرم

نمك............. يك‌دوم قاشق چايخوري

كره‌ي آبكرده.............2 قاشق سوپخوري

آب....... 250 ميلي‌ليتر (1 پيمانه)

روغن مخصوص سرخ‌كردني............... 60 ميلي‌ليتر

 

مواد لازم مياني

سيب‌زميني پوست‌‌كنده و خردكرده............... 640 گرم

روغن مايع ............1 قاشق سوپخوري

نمك 1........... قاشق چايخوري

زيره‌ي آسياب‌كرده............ 2 قاشق چايخوري

پودر خردل........... 1 قاشق چايخوري

آب 180............ ميلي‌ليتر (سه‌چهارم پيمانه)

آشپزباشی - ليلا آياني صفت :

روش‌تهیه

هر دو آرد، نمك و كره را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد و آب را كم‌كم بيفزائيد تا خمير مناسبي به دست آيد. آن‌گاه خمير را روي سطح آرد پاشيده، 10 دقيقه ورز دهيد تا صاف و يكدست شود و آن را در كاسه‌ي چربكرده قرار دهيد. سپس رويش را با نايلون محافظ بپوشانيد و به مدت تقريبي 1 ساعت در دماي محيط نگه داريد. در اين ميان مواد مياني را فراهم كنيد. حالا خمير را به 16 قسمت مساوي تقسيم كنيد و هر تكه را به قطر 14 سانتيمتر باز كنيد. بين هر لايه‌ي خمير نايلون بگذاريد تا به هم نچسبند و آنها را روي هم بچينيد. اينك روي نيمي از دايره‌هاي خمير را با مايه‌ي مياني بپوشانيد به گونه‌اي كه يك سانتيمتر از اطرافش خالي بماند. آن‌گاه لبه‌هاي خمير را با آب مرطوب كنيد و با باقيمانده‌ي دايره‌هاي خمير روي مواد مياني را بپوشانيد و دو لبه‌ي خمير را خوب به هم بچسبانيد. سپس روغن را در تابه‌ي بزرگ و مناسبي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد و پراتاها را يكي‌يكي در روغن سرخ كنيد تا برشته و طلائي رنگ شوند. پراتا را روي هوله‌ي كاغذي آشپزخانه بگذاريد تا روغن اضافي‌اش گرفته شود و براي پذيرائي در ظرف مناسبي بچينيد.

روش تهيه‌ي مواد مياني

سيب‌زميني‌ها را بپزيد و پوره كنيد. روغن را در تابه‌ي مناسبي بريزيد و روي اجاق گرم كنيد. آن‌گاه نمك، زيره و خردل را بيفزائيد و تفت دهيد. سپس سيب‌زميني و آب را به آن بيفزائيد و 10 دقيقه روي حرارت هم بزنيد تا كاملاً صاف و يكدست شود.

خواص  سيب‌زمينی

تحقیقات نشان داده است که پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم است - مواد معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. یک سیب زمینی پخته شده متوسط حدود 535 میلی گرم پتاسیم ( و فقط 17.3 میلی گرم سدیم ) دارد، که حدود 15 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. میزان بالای پتاسیم در خون می تواند کلیه ها و آب بیشتری داشته باشد و این به کاهش فشار خون کمک می کند.

برچسب ها: آموزش آشپزیناننان پِـراتـا با سيب‌زمينيطرز تهیه نان پِـراتـا با سيب‌زميني تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است