Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:50

بستنی یخی هندوانه

بستنی یخی هندوانه

مدیر شور و شیرین

2 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

بستنی یخی هندوانه

هندوانهی شیرین و قرمز 5/1 كیلوگرم

آب 250 میلیلیتر

شكر  150 گرم

آب پرتقال 2 قاشق سوپخوری

سفیده‌ی تخم مرغ 1 عدد

لیلا آیانی صفت

پوست هندوانه را بگیرید و دانههای آن را جدا كنید. سپس در كاسهی دستگاه غذاساز بریزید و آن را پوره كنید. حالا پورهی هندوانه را از صافی درشت رد كنید و 875 میلیلیتر (معادل سه و یك دوم پیمانه) از پوره را اندازه بگیرید. شكر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود و بعد از 5 دقیقه از روی حرات بردارید. آنگاه صبر كنید تا شربت خنك شود. حالا پورهی هندوانه و آب پرتقال را به شربت بیفزائید و مخلوط كنید. اینك مایهی به دست آمده را در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را بپوشانید و در فریزر قرار دهید تا تقریباً سفت شود. حالا بستنی را از فریزر خارج كنید و سفیدهی تخم مرغ را به آن بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. بعد بستنی را داخل ظرف مناسبی بریزید و به مدت 6 ساعت در فریزر نگه دارید. اكنون بستنی آمادهی مصرف میباشد.

یادآوری: چنانچه دستگاه بستنی ساز در اختیار دارید، مایه‌ی به دست آمده از پوره‌ی هندوانه، آب پرتقال و شربت را داخل سطل دستگاه بستنی ساز بریزید و در حدود 20 دقیقه دستگاه را روشن نگه دارید تا بستنی نیم بند شود. آن‌گاه سفیده‌ی تخم مرغ را بیفزائید و بیست دقیقه‌ی دیگر، بستنی را در دستگاه نگه دارید. سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و در فریزر قرار دهید. پس از چهار ساعت، بستنی آماده‌ی مصرف است.

برچسب ها: آموزش بستنیطرز تهیه بستنیبستنی هندوانهطرز تهیه بستنی هندوانه تعداد بازديد: 1665 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است