Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:27

چیزپاف اسفناج و ماهی دودی

چیزپاف اسفناج و ماهی دودی

shooroshirin1

0 0

سخت

مواد مورد نیاز

كره 75 گرم

 

آب 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

نمك یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

آرد 150 گرم

 

تخم‌مرغ  5 عدد

 

پنیر چدار رنده‌كرده  125 گرم

 

مواد لازم میانی

 

كره 30 گرم

 

سیر له‌كرده 2 حبه

 

پیاز سرخكرده  2 قاشق سوپخوری

 

جوزهندی رنده كرده یك‌هشتم قاشق چایخوری

 

اسفناج پخته و خردكرده  1 كیلوگرم

 

فیله ماهی دودی 200 گرم

 

پنیر خامه‌ای 250 گرم

 

شیر 4 قاشق سوپخوری

 

نمك و فلفل به میزان لازم

گروه آشپزی

 

سینی شیرینی‌پزی را چرب كنید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم نمائید. آن‌گاه كره، آب و نمك را در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید.

همینكه مایه جوشید، آرد را به آن بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مایه خمیر شود. حال خمیر را از قابلمه در آورید و كنار بگذارید تا خنك شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی به خمیر بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا تخم‌مرغ‌ها با خمیر مخلوط شوند.

اكنون پنیر را بیفزائید و مخلوط كنید. خمیر فراهم كرده را در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره كنگره‌دار بریزید و هر بار قدری از مایه، به قطر 6 سانتیمتر روی سینی بگذارید.

اینك یك عدد سفیده تخم‌مرغ را با چنگال بزنید و روی خمیرها بمالید و قدری پنیر بپاشید. سپس سینی را در فر قرار دهید و به مدت تقریبی 30- 40 دقیقه چیزپاف را بپزید. همینكه چیزپاف خنك شد، دایره‌ای از سر آنها بردارید و داخلشان را با مواد میانی پر كنید و دوباره دایره‌های برداشته شده از نان را سر جایش بگذارید.

روش تهیه مواد میانی: كره را در تابه بریزید و روی اجاق آب كنید. آن‌گاه سیر را بیفزائید و تفت دهید. حالا پیاز سرخكرده، جوز، اسفناج و فیله ماهی را بیفزائید و 5 دقیقه تفت دهید. سپس تابه را از روی اجاق بردارید و پنیر خامه‌ای، شیر، نمك و فلفل را درون مخلوط اسفناج بریزید.

یادآوری: برای آماده‌سازی ماهی دودی پس از جدا كردن پوست ماهی، فیله آن را در ظرف چربكرده مناسبی قرار دهید، رویش را با فویل بپوشانید و به مدت 15 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

 

برچسب ها: آشپزی با اسفناجچیزپاف اسفناجچیزپاف ماهی دودیانواع چیزپافطرز تهیه چیزپافآموزش چیزپافمواد اولیه چیزپافچیزپاف تعداد بازديد: 1190 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟