Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:46

كروكت كدو‌حلوائی

كروكت كدو‌حلوائی

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

 كدو‌حلوائی پوست كنده و خرد كرده 1 كیلوگرم

روغن زیتون به میزان لازم

پنیر پارمسان رنده كرده 90 گرم

نمك و فلفل به میزان لازم

پنیر موزارلا، مكعبی خردكرده 100 گرم

خرده نان حدود 150 گرم

جعفری خرد كرده 4 قاشق سوپخوری

آرد 75 گرم

تخم مرغ همزده 2 عدد

روغن مخصوص سرخكردن به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس پانادا:

كره 100 گرم

آرد 100 گرم

شیر 560 میلی لیتر (دو و یك چهارم پیمانه)

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- فاطمه درویش

 

كدو‌حلوائی را در سینی فر دارای كاغذ روغنی بچینید و رویشان روغن زیتون بپاشید. آن‌گاه سینی را در فر گرم كرده با دمای 220 درجه سانتیگراد بگذارید و كدو را به مدت تقریبی 30 دقیقه برشته كنید. در این میان، سس پانادا را فراهم كنید. همینكه كدو قدری خنك شد، آن را پوره كنید و همراه با سس پانادا، پنیر پارمسان، نمك و فلفل، در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

اكنون روی ظرف را بپوشانید و به مدت تقریبی 2 ساعت در یخچال نگه دارید تا كاملا خنك شود. حالا دستتان را در آرد بزنید و هربار یك چهارم پیمانه از مایه فراهم كرده كروكت بردارید و كف دستتان پهن كنید. سپس یك تكه از پنیر موزارلا وسطش بگذارید و آن را به شكل توپ جمع كنید. اینك خرده نان و جعفری را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

آن‌گاه كروكت‌ها را ابتدا در آرد، سپس در تخم‌مرغ و بعد در خرده نان بغلتانید و در سینی بچینید. روی سینی را بپوشانید و 15 دقیقه در یخچال نگه دارید. حالا روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق داغ كنید و توپ‌های كدو‌حلوائی را در روغن سرخ نمائید تا طلائی رنگ شود. اكنون كروكت كدو‌حلوائی را در ظرف مناسبی بچینید.

روش تهیه سس پانادا: كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. آرد را بیفزائید و 1 دقیقه تفت دهید. آن‌گاه تابه را از روی حرارت بردارید و شیر را كم‌كم به آن بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا سس صاف و یكنواخت شود. سپس تابه را دوباره روی حرارت بگذارید و سس را 3-4 دقیقه دیگر، بپزید تا اندكی غلیظ شود. همینكه سس خنك شد، آن را مصرف نمائید.

 

برچسب ها: كروكت كدو‌حلوائیروش تهیه کروکت کدومواد لازم کروکتغذا با کدو حلواییکروکت تعداد بازديد: 1455 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است