Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:16

كیبه سیب‌زمینی در فر

كیبه سیب‌زمینی در فر

shooroshirin3

0 0

آسان

7 نفر

مواد مورد نیاز

كره آبكرده  4 قاشق سوپخوری

خرده نان 4 قاشق سوپخوری

سیب‌زمینی  یك و نیم كیلو گرم (6 عدد متوسط)

نمك یك و یك دوم قاشق چایخوری

فلفل سیاه  یك چهارم قاشق چایخوری

تخم مرغ  1 عدد

روغن مایع  2 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده  2 عدد متوسط

گوشت چرخكرده  500 گرم

قرص عصاره مرغ (پودر كرده)  2 عدد

خلال بادام  2 قاشق سوپخوری

ادویه مخلوط  1 قاشق چایخوری(هفت ادویه)

جوز هندی یك‌چهارم قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

قالب كمربندی را به قطر 23سانتیمتر، با نیمی از كره چرب كنید و نیمی از خرده نان را در قالب بریزید. آن‌گاه سیب‌زمینی‌ها را بپزید و سپس پوره كنید. پوره سیب‌زمینی، نمك، فلفل و تخم‌مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

حالا روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید، پیاز را بیفزائید و 2 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت را بیفزائید و 5 دقیقه، تفت دهید. اكنون قرص مرغ، خلال بادام، ادویه و جوز هندی را به گوشت بیفزائید و اندكی تفت دهید. حال یك‌سوم از پوره سیب‌زمینی را در قالب بریزید و صاف كنید.

سپس نیمی از مخلوط گوشت را رویش بریزید و با نیمی از باقیمانده پوره سیب‌زمینی، روی گوشت را بپوشانید. اینك باقیمانده گوشت را روی پوره سیب‌زمینی بریزید و با باقیمانده پوره سیب‌زمینی روی گوشت را بپوشانید و باقیمانده خرده نان را روی پوره بپاشید.

آن‌گاه باقیمانده كره را روی كیبه بریزید و آن را به مدت تقریبی 30-35 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 220 درجه سانتیگراد یا تا زمانیكه طلائی رنگ شود، بپزید. همینكه كیبه قدری خنك شد، آن را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بگذارید و با سالاد كلم، هویج و گوجه‌فرنگی میل كنید.

 

برچسب ها: كیبه سیب‌زمینی در فرمواد لازم كيبه سيب زمينيآموزش كیبه سیب‌زمینی در فرروش تهيه كيبهآشپزي با كيبه تعداد بازديد: 1462 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين غذا چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است