Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:22

بورك‌اسفناج و پنير‌فتا

بورك‌اسفناج و پنير‌فتا

shooroshirin4

0 0

متوسط

7 نفر

مواد مورد نیاز

روغن زیتون 3 قاشق سوپخوری

شیر كم‌چرب 125 میلی لیتر (یك دوم پیمانه)

تخم مرغ 1 عدد درشت

ماست 2 قاشق سوپخوری

نمك یك دوم قاشق چایخوری

فلفل سیاه یك چهارم قاشق چایخوری

خمیر فیلو 6 ورق

زردة تخم مرغ برای روی خمیر 2 عدد

كنجد برای روی خمیر 2 قاشق سوپخوری

مواد لازم میانی

روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده 1 عدد متوسط

برگ اسفناج خرد كرده 600 گرم

نمك یك چهارم قاشق چایخوری

فلفل سیاه یك چهارم قاشق چایخوری

پنیر فتای خرد كرده 1 پیمانه

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- ایران کوهستانی

 

روغن زیتون، شیر، تخم‌مرغ، ماست، نمك و فلفل را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه مواد میانی را به این ترتیب آماده نمائید؛ روغن زیتون را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. سپس پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا نرم و سبك شود. حالا اسفناج، نمك و فلفل را افزوده و در تابه را بگذارید تا اسفناج بپزد. بعد صبر كنید تا اسفناج خنك شود و آن را در صافی بریزید و با پشت قاشق بفشارید تا آب اضافیش كاملا گرفته شود.

اكنون پنیر را به اسفناج بیفزائید و مخلوط نمائید. آن‌گاه سینی شیرینی‌پزی را به اندازه 30×40 سانتیمتر، با كاغذ روغنی بپوشانید و رویش را چرب كنید. حالا 2 ورق از خمیر فیلو را در سینی، روی كاغذ قرار دهید و از مخلوط فراهم كرده شیر و ماست رویش بمالید. سپس یك ورق دیگر از خمیر فیلو، رویش بگذارید و مخلوط اسفناج را روی خمیر بریزید. به گونه‌ای كه از لبه‌های خمیر، در حدود 2 سانتیمتر خالی بماند.

اینك دو ورق دیگر، از خمیر فیلو را روی مواد میانی قرار دهید و مخلوط شیر و ماست را رویش بمالید و با آخرین خمیر باقیمانده رویش را بپوشانید. حالا روی خمیر را با مخلوط شیر و ماست مرطوب كنید. روی سینی را با كاغذ آلومینیومی بپوشانید. سپس بورك را دست كم 2 ساعت یا یك شب در یخچال نگه دارید. اكنون بورك را با چاقوی تیز، به دلخواه برش دهید و رویش زرده تخم‌مرغ بمالید و كنجد بپاشید. حالا سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و بورك را به مدت تقریبی 30-35 دقیقه، بپزید.  

 

برچسب ها: آشپزی با اسفناجمواد لازم بورك‌اسفناج و پنير‌فتاروش تهیه بورك‌اسفناج و پنير‌فتابورك‌اسفناج و پنير‌فتابورک اسفناج تعداد بازديد: 1604 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است