Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:58

ترشی میوه

ترشی میوه

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

به 500 گرم

 

سیب 500 گرم

 

گلابی  500 گرم

 

هلو 500 گرم

 

زردآلو  500 گرم

 

آلبالو 500 گرم

 

شلیل 500 گرم

 

گیلاس 500 گرم

 

كیوی 5-6 عدد

 

كلم بنفش یك كیلوگرم

 

چغندر لبوئی قرمز یك كیلوگرم

 

ادویه یك قاشق سوپخوری

 

سیاهدانه بوداده (در صورت تمایل) یك قاشق چایخوری

 

تخم گشنیز نیمكوب بوداده یك قاشق چایخوری

 

نمك به مقدار لازم

 

سركه به میزان لازم

 

فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری

 

فلفل قرمز  1 قاشق چایخوری

آشپزباشی

 

به، سیب و گلابی را به شكل‌های دلخواه خرد كنید و با سركه بپزید. مدت پخت این سه میوه، متفاوت است. به را، به مدت 10 دقیقه و سیب را به مدت 2 دقیقه بپزید. در مورد گلابی، بسته به میزان نرم و سفت بودن آن، مدت پخت فرق می‌كند. اگر نرم باشد، همراه با سیب و اگر سفت باشد، همراه با به آن را بپزید.

سپس بگذارید تا كاملاً سرد شود. هر كدام از میوه‌های هلو، زردآلو، آلبالو، شلیل و ... را در هر زمان كه در دسترس باشند، می‌توان در سركه ریخت و در یخچال نگهداری كرد و  برای تهیه ترشی میوه، مورد استفاده قرار داد. هسته هلو و زردآلو را البته باید جدا كرد. برای تهیه این ترشی، حتماً از چغندر  لبوئی قرمز پررنگ باید استفاده كرد. چون كه رنگ این ترشی، بسیار مهم است.

یادآوری: گفتنی است كه این ترشی، به علت استفاده از لبو و كلم بنفش، رنگ قرمز مایل به بنفش دارد. چغندرها را بپزید و خرد كنید. مقدار پخت مناسب، به اندازه‌ای است كه چنگال براحتی داخل آن برود. البته بهتر آن است كه چغندرها را ابتدا خرد كنید، آن‌گاه بپزید؛ چون رنگ ترشی بهتر می‌شود؛ گرچه به علت سفت بودن چغندر، خرد كردن آن كمی دشوار است. بنابراین می‌توان ابتدا آن را پخت و سپس خرد كرد.

حالا ادویه‌ها را- كه شامل ادویه ترشی، سیاهدانه، تخم گشنیز، فلفل قرمز و فلفل سیاه است- مخلوط سازید، داخل ظرف بریزید و در ازای هر لیتر سركه، 1/5 قاشق نمك با آن مخلوط كنید و داخل ظرف ترشی بریزید. درِ ظرف را خوب ببندید و در یخچال نگهداری كنید.

 

برچسب ها: آموزش ترشیترشیآشپزباشیترشی میوهتهیه ترشی میوهمواد لازم ترشی میوهترشی با میوهروش تهیه ترشی میوه تعداد بازديد: 5592 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟