Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:52

ترشی بادمجان

ترشی بادمجان

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

بادمجان  یك كیلوگرم

 

موسیر 100 گرم

 

سیر 2 بوته

 

هویج متوسط 3 عدد

 

كلم‌برگ 500 گرم

 

فلفل دلمه‌ای رنگی 3 رنگ دلخواه از هر كدام 1 عدد

 

نعنا خشك یك‌دوم پیمانه

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

 

سركه به میزان لازم

آشپزباشی

 

برای تهیه این ترشی بایستی بیشترین دقت را در انتخاب نوع بادمجان داشته باشید. بادمجان باید بدون تخم،  دارای پوست براق و مشكی باشد. بهترین بادمجان برای تهیه این ترشی نوع تپل و گوشتی آن به اندازه كوچك تا متوسط می‌باشد. بادمجان‌هایی كه پوست آنها بنفش است طعم خوبی ندارند و معمولاً تلخ یا تند می‌باشند.

مراحل آماده‌سازی این ترشی به شرح زیر است:

ابتدا بادمجان‌ها را شسته و سر آنها را جدا كنید و یك شكاف در شكم آنها ایجاد نمائید. آن‌گاه بادمجان‌ها را با آب در حدی بپزید كه نرم شوند اما له نشوند و شكل اولیه خود را از دست ندهند. سپس آنها را درون صافی ریخته و یك سینی یا بشقاب كه كمی از دهانه آبكش كوچك‌تر است را روی بادمجان‌ها قرار دهید و یك جسم سنگین روی آن بگذارید تا تحت فشار آب اضافی بادمجان‌ها گرفته شود.

سپس موسیر را درون آب به مدت چند ساعت خیس كنید تا نرم شوند، قسمت زائد آن‌ها را گرفته و ریز خرد كنید. حالا پوست سیرها را بگیرید و ریز خرد كنید، هویج را پوست گرفته و رنده كنید، كلم‌برگ را ساطوری كنید در حدی كه كاملاً ریز شود. فلفل دلمه‌ای را كه بهتر است از رنگ‌های مختلف آن استفاده شود به قطعات بسیار ریز خرد نمائید.

در ظرفی نعنا، نمك و زردچوبه را با هم مخلوط كنید. اكنون در ظرف مناسبی فلفل دلمه‌ای و كلم‌برگ، هویج، موسیر و سیر را با هم مخلوط نمائید.

سپس داخل شكم هر بادمجان یك‌دوم قاشق چایخوری از مخلوط (نعنا و زردچوبه و نمك) و 1 قاشق چایخوری از مخلوط سبزی‌ها قرار دهید و داخل شیشه مناسبی طوری بچینید كه شكاف بادمجان به سمت بالا باشد و مواد داخل آن بیرون نریزد. حالا سركه را بیفزائید تا حدی كه روی بادمجان‌ها را بگیرد. درِ ظرف را ببندید و در جای خنك نگهداری كنید.

 

برچسب ها: ترشی بادمجانآموزش ترشیترشیآشپزباشیترشی با بادمجانروش تهیه ترشی بادمجانمواد لازم ترشی بادمجانتهیه ترشی بادمجان تعداد بازديد: 2094 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟