Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:24

پاي سيب

پاي سيب

shooroshirin

0 0

متوسط

45 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 8 نفر

سيب سبز يا قرمز يا زرد................2 عدد (525 گرم)

شكر قهوه‌اي براي پاشيدن روي سيب ..................به ميزان لازم

خمير ميل‌فوي...................400 گرم (2ورق)

 

مواد لازم كرم پاتيسير

شير................ 250 ميلي‌ليتر (1 پيمانه)

زرده‌ي تخم‌مرغ.................. 2 عدد درشت

شكر.................. 60 گرم

آرد.................. 2 قاشق سوپخوري

وانيلين ...................يك‌چهارم قاشق چايخوري

آشپزباشی - افسانه ظروفی:

روش‌تهیه

پوست سيب‌ها را بگيريد، دانه‌هايش را درآوريد و سيب‌ها را از وسط نصف كنيد. آن‌گاه برش‌هاي موازي روي سيب‌ها ايجاد كنيد به گونه‌اي كه اين برش‌ها عميق نباشند و سيب خرد نشود! حالا سيب‌ها را روي سيني پوشيده از كاغذ بگذاريد، رويشان شكر قهوه‌اي بپاشيد و 15 دقيقه، در فر گرم شده با دماي 200 درجه‌ي سانتيگراد بپزيد.

سپس سيب‌ها را روي پنجره‌ي سيمي بگذاريد تا خنك شوند. اكنون نيمي از خمير را روي سطح آرد پاشيده باز كنيد و دايره‌اي به قطر 25 سانتيمتر از آن ببريد و در قالب كمربندي چربكرده به قطر 20 سانتيمتر پهن كنيد تا كف و ديواره‌ي قالب از خمير پوشيده شود. روي خمير را با چنگال سوراخ سوراخ كنيد و كرم پاتيسير را رويش بريزيد و صاف كنيد. اينك به آرامي سيب‌ها را روي كرم بگذاريد، لبه‌‌هاي خمير را قدري مرطوب كنيد و در صورت دلخواه قدري شكر قهوه‌اي و دارچين روي سيب‌ها بپاشيد.

سپس از باقيمانده‌ي خمير دايره‌‌اي به قطر 23 سانتيمتر ببريد و از اطرافش5/2 سانتيمتر را سالم و دست نخورده نگه داريد ودر وسط آن خطوطي موازي يكديگر به عرض تقريبي 2 سانتيمتر ايجاد كنيد و آن را روي سيب‌ها بيندازيد.

لبه‌هاي دو خمير را به هم بچسبانيد و رويش زرده‌ي تخم‌مرغ بماليد. آن‌گاه قالب را در فر گرم شده با دماي 200درجه‌ي سانتيگراد، قرار دهيد و به مدت 45 دقيقه، پاي را بپزيد. حال پاي را در قالب خنك كنيد و بعد از قالب درآوريد و رويش مارمالاد زردآلو بماليد و براي پذيرائي در ظرف زيبائي بگذاريد.

روش تهيه‌‌ي كرم پاتيسير:

شير را بجوشانيد و زرده‌هاي تخم‌مرغ، شكر، آرد و وانيلين را با همزن برقي بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود. آن‌گاه شير را كم‌كم به زرده‌هاي تخم‌مرغ بيفزائيد و مايه‌ي فراهم‌كرده را به ظرف شير برگردانيد و روي حرارت ملايم بگذاريد. حالا آن را پيوسته هم بزنيد تا كرم غليظ شود. سپس رويش را با نايلون محافظ بپوشانيد تا كرم رويه نبندد!

 

خواص  سیب

سیب حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد.موقعی که ما سیب میخوریم فیبرهای محلول با چربی های روده رقابت می کنند.این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاهش جذب (LDL) و سطح کلسترول بد و یا افزایش جذب (HDL)، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خوب می‌شود که این باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول های مضر در بدن می‌شود.

برچسب ها: پاي سيبطرز تهیه پاي سيبكرم پاتيسير تعداد بازديد: 533 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟