Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:46

تارت انجير

تارت انجير

shooroshirin

0 0

متوسط

30 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6-8  نفر

آرد ..............  ٢٠٠ گرم

نمك ..............  یک‌دوم  قاشق چایخوری

شكر.................   یک‌دوم  قاشق چایخوری

كرة سرد (خرد کرده) ................   ١١٥ گرم

آب سرد...............    یک‌چهارم پیمانه

 

مواد لازم مياني

فندق برشته و خرد کرده.............  ١٠٠ گرم

شكر.............   ٨٠ گرم

نمك ..............  یک هشتم قاشق چایخوری

پوست ليمو (رنده کرده) ............... یک‌دوم قاشق چایخوری

كره نرم شده   ................ ١٢٠ گرم

تخم‌مرغ  .............. ٢ عدد

وانيل شكري...............   یک‌دوم قاشق چایخوری

انجير ورقه‌ای خرد کرده...........  ٨ عدد

آشپزباشی - محیا ربیعی:

روش‌تهیه

آرد، نمک و شكر در کاسة دستگاه غذاساز بریزید، کره را بیفزائید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به شکل خردة نان درآید. آن‌گاه آب سرد را بیفزائید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. سپس خمیر را در کیسة نایلونی بگذارید و در حدود 2 ساعت در یخچال نگه دارید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده باز کنید و در قالب 25 سانتیمتری که بهتر است کف و دیواره‌‌اش جدا باشد، پهن کنید. به گونه‌‌ای که خمیر کف و دیوارة قالب را بپوشاند. اکنون روی خمیر چنگال بزنید و آن را 30 دقیقة دیگر در یخچال نگه دارید. اینک فر را با دمای 180 درجة سانتیگراد گرم کنید و روی خمیر را با کاغذ روغنی و حبوبات بپوشانید تا هنگام پختن، خمیر پف نکند! آن‌گاه خمیر تارت را 30 دقیقه در فر بپزید و بعد کاغذ و حبوبات را بردارید و 5-10 دقیقة دیگر، تارت را بپزید. همینکه تارت خنک شد، داخلش را با مایة‌ میانی پر کنید و با انجیر بیارائید سپس دمای فر را به 170 درجة سانتیگراد کاهش دهید و 45 دقیقة دیگر، تارت را در فر بپزید. همینکه تارت انجیر خنک شد در صورت دلخواه رویش پودر شکر بپاشید.

 

روش تهیة مایة میانی

فندق را آسیاب کنید و بعد شکر، نمک و پوست لیمو را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. آن‌گاه کره، تخم‌مرغ‌ها و وانیل شکری را افزوده و مخلوط سازید تا مایة صاف و یکدستی حاصل شود.

 

خواص  انجير

انجیر ،یکی از قدیمی ترین میوه های مصرف شده توسط انسان است به طوریکه براساس افسانه های کهن برخی از محققان حتی معتقدند که میوه ممنوعه ای که توسط حوا کشف شد، انجیر بود و نه یک سیب ولی این تنها چیز عجیب در مورد میوه انجیر نیست چرا که خواص وفواید آن خود چنانچه در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند شگفت انگیز است.

برچسب ها: تارت انجيرطرز تهیه تارت انجيرآموش شیرینی پزی تعداد بازديد: 631 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟