Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:54

تارت موز | طرز تهیه تارت موز

تارت موز | طرز تهیه تارت موز

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

12 نفر

مواد مورد نیاز

تارت موز | طرز تهیه تارت موز

مواد لازم برای تهیه این تارت:

آرد 85 گرم

دارچین 1 قاشق چایخوری

شكر قهوهای  1 و  یك دوم قاشق سوپخوری

بیكینگ پودر 1 قاشق چایخوری

كرهی خرد كرده 40 گرم

زردهی تخم مرغ  1 عدد

آب سرد به میزان لازم

پودر قند برای تزئین به میزان لازم

 

مواد لازم میانی:

كره  60 گرم

شكر قهوهای 60 گرم

موز متوسط   2 عدد

تخم مرغ 1 عدد

فندق آسیاب كرده  60 گرم

آرد 30 گرم

فندق نیمه كرده 35 گرم

 

 

طرز تهیه تارت موز

فر (تاون) را با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید. قالبی با اندازه‌ی 11 × 35 سانتیمتر را چرب كنید و آرد بپاشید. سپس آرد اضافی را با تكان دادن از قالب جدا كنید.  آرد، دارچین، شكر، بیكینگ پودر، كره و زرده‌ی تخم مرغ را درون كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا با هم مخلوط شوند. آن‌گاه آب را اضافه نمائید تا خمیری یكنواخت به دست آید.

همچنین بخوانید: خرید کتاب آموزش انواع تارت و پای

اكنون خمیر را درون كیسه‌ی نایلونی بگذارید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. بعد خمیر را لای 2 برگ كاغذ روغنی با وردنه باز نمائید و درون قالب پهن كنید؛ به طوری كه كف و دیواره‌ی آن را بگیرد. روی خمیر را با كاغذ روغنی بپوشانید و با مقداری حبوبات، روی آن را سنگین كنید. قالب را داخل سینی بگذارید و به مدت 8 دقیقه در فر بپزید. سپس از فر خارج كنید و كاغذ را بردارید و 8 دقیقه‌ی دیگر در فر با دمای 180درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید تا روی آن طلائی رنگ شود. اكنون باقیمانده‌ی موز را خرد كنید و روی تارت بچینید و مایه میانی را رویش بریزید و با فندق تزئین نمائید. حالا آن را به  مدت 30 دقیقه در دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد بپزید و پس از خنك شدن، با پودر شكر تزئین نمائید.

روش تهیه‌ی مواد میانی:

كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا شكر حل شود. بعد یك عدد موز له كرده، تخم مرغ، فندق آسیاب كرده و آرد را بیفزائید و به مدت 2 دقیقه با همزن برقی بزنید.

 

 

برچسب ها: طرز تهیه تارتتارت موزطرز تهیه تارت موزطرز پخت تارتطرز پخت تارت موزنحوه پخت تارتتارت موزی تعداد بازديد: 2163 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟