Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:06

تارت خرما و گردو

تارت خرما و گردو

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

12 نفر

مواد مورد نیاز

 مواد لازم برای 12 نفر:

آرد 250 گرم

نمك 1 پینچ

وانیل یكچهارم قاشق چایخوری

كرهی سرد 150 گرم

آب یخ  3-4 قاشق سوپخوری

مواد لازم میانی:

تخممرغ  2 عدد

شكر  70 گرم

خردهنان 50 گرم

خامه  100 گرم

دارچین  یكدوم قاشق چایخوری

گردوی خردكرده و برشته  50 گرم

خرمای پوست و هسته گرفته 500 گرم

 

 

 

طرز تهیه تارت خرما و گردو

آرد، نمك و وانیل را در كاسهای بریزید و كرهی خرد كرده را به آن بیفزائید. بعد با نوك انگشتان، كره را با آرد مخلوط سازید تا به شكل خردهنان درآید. آنگاه آب یخ را اضافه كنید و مواد را به شكل خمیر درآورید. حالاخمیر را در داخل كیسهی نایلونی، در یخچال بگذارید تا كاملاً سرد شود. سپس خمیر را روی سطحی آردپاشی شده، با وردنه باز كنید و داخل قالب چربكردهی تارت به قطر 26 سانتیمتر پهن نمائید. اكنون به كمك چنگال، سوراخهائی روی خمیر ایجاد كنید و قالب را در فر گرم شده با دمای 200 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 7 دقیقه قرار دهید. اینك قالب تارت را از فر خارج كنید و خرما را درون تارت بچینید و مواد میانی را داخل آن بریزید. دوباره قالب را داخل فر (تاون) قرار دهید و به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی كه مواد میانی ببندد و طلائی رنگ شود، بپزید. حالا تارت را روی پنجرهی فلزی بگذارید تا خنك شود. بعد آن را به مصرف برسانید.

روش تهیه‌ی مواد میانی:

سفیدههای تخممرغ را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. بعد شكر را بهتدریج اضافه كنید و همچنان با همزن برقی بزنید. آنگاه زردههای تخممرغ را بیفزائید و پس از مخلوط كردن؛ خرده نان، خامه، دارچین و گردو را نیز با مایهی تخممرغی مخلوط نمائید. اكنون مایهی میانی، آمادهی مصرف است.

یادآوری: منظور از خرده نان Bread Crumbs می‌باشد كه در بسته‌بندی‌های مختلف در فروشگاهها به فروش می‌رسد.

برچسب ها: طرز تهیه تارتتارت خرما و گردوتارت خرماتارت گردوطرز تهیه تارت خرما و گردو تعداد بازديد: 1479 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟