Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:04

بامیه دارچینی ترکی

بامیه دارچینی ترکی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم:

 آرد        1.5 لیوان

ماست     2 قاشق غذاخوری

آب گرم  1 لیوان

دارچین  1 قاشق غذاخوری سرخالی

بکینگ پودر         1 قاشق غذاخوری

نشاسته    1 قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای تهیه شربت بامیه:

شکر       1.5 لیوان

آب         1.5 لیوان

لیمو       1 برش یا 1 قاشق غذاخوری

 

 

 

طرز تهیه شربت بامیه :

برای تهیه شربت آب و شکر و لیمو را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوش بیاید. وقتی جوش آمد اجزه بدهید 10 تا 15 دقیقه دیگر بجوشد و قوام بگیرد و بعد بگذارید کامل خنک شود.

 

طرز تهیه:

برای تهیه خمیر بامیه ابتدا ماست و آب را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود، بعد همه مواد خشک را که الک کردید را به ماست و آب اضافه کنید و کملا با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود. غلظت خمیر مشخص است و مثل بامیه های خودمون خمیر سفت نیست و تقریبا مثل مایه ی کیک می ماند. پس آرد اضافی نزنید که خمیر سفت شود.

نیم ساعت خمیر را در فضای آشپزخانه استراحت بدهید، بعد از نیم ساعت خمیر را در قیف بریزید. روغن را درون تابه ای بریزید روی حرارت بگذارید اجازه بدهید روغن داغ شود، و خمیر را به صورت مارپیچ داخل روغن بریزید.

و اجازه بدهید بامیه ها با حرارت تقریبا متوسط سرخ شوند، وقتی یک طرف آن سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شوند. سپس بامیه ها را بلافاصله داخل شربت خنک شده بیندازید و تقریبا 30-40 ثانیه صبر کنید تا شربت جذب بامیه ها شود و بعد از شربت خارج کنید.

 

نکته:

می توانید به جای قیف از کیسه های قیف یکبار مصرف استفاده کنید و سر آن را خیلی کم بچینید و از سری های قیف ساده یا بدون سری استفاده کنید.

برچسب ها: نشاستهبامیهدارچینطرز تهیه بامیه تعداد بازديد: 141 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است