Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:54

مافین با مغزی موز

مافین با مغزی موز

shooroshirin

0 0

متوسط

30 دقیقه

12 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 12 عدد مافین با اندازه استاندارد:                                

تخم‌مرغ..............یک عدد

شکر.................. آسیاب شده یا شکر دانه‌ریز80 گرم

وانیل خالص....................8/1 قاشق چایخوری

روغن مایع..................60 گرم

آرد................150 گرم

پودرکاکائو....................2 قاشق چایخوری

نمک.................یک پنسه

بیکینگ پودر..................یک قاشق چایخوری

شیر..................60 گرم

موز بزرگ..................2 تا 3 عدد

پودر قهوه یا نسکافه.......................مقداری برای تزئین

 

مواد کرم:

شیر خنک...............دو و نیم پیمانه

زرده تخم‌مرغ.................2 عدد

نشاسته ذرت................6 قاشق سوپخوری

شکر................ 50 گرم

کره....................یک تا سه قاشق سوپخوری

وانیل خالص................یک پنسه

روش تهیه

فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

ابتدا در کاسه مناسبی تخم‌مرغ، شکر دانه‌ریز، وانیل و روغن مایع را مخلوط کرده و مواد را با همزن برقی و با دور تند، حدود 3 تا 4 دقیقه هم بزنید. آرد، پودر کاکائو، نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید. این مخلوط را به تناوب با شیر به مواد زده شده قبلی بیفزایید(مقداری از مخلوط مواد جامد اضافه کنید و مقداری شیر). خمیر حاصل، خمیر نسبتاً سفتی خواهد بود.  12 عدد قالب مافین با اندازه استاندارد را کاغذ انداخته و مواد را بین این 12 عدد قالب تقسیم کنید(برای ریختن خمیر در قالب، از دو قاشق کمک بگیرید). سپس موزها را به اندازه‌ای برش بزنید که وقتی آنها را در مرکز هر قالب فرو می‌برید، اندازه موز بالاتر از سطح خمیر کیک باشد(اینکار به این خاطر انجام می‌گیرد که بعد از پف کردن خمیر، اندازه موز نسبت به خمیر خیلی کوتاهتر نباشد). البته بعد از پخت، حجم موز در هنگام سرد شدن کوچکتر شده و این باعث ایجاد یک حفره در مرکز مافین می‌شود.

قالب‌ها را به مدت 25 تا 30 دقیقه در طبقه وسط فر از پیش گرم شده قرار دهید. بعد از پخت، قالب‌ها را بیرون آورده و اجازه دهید مافین‌ها 5 دقیقه در قالب خنک شوند، سپس آنها را به روی صفحه مشبک منتقل کنید. بعد از خنک شدن کامل، مرکز مافین‌ها را با کرم ذیل یا با خامه فرم گرفته تزئین کنید.

 

طرز تهیه کرم:

در ظرفی فلزی که بهتر است کفه‌ی ضخیمی داشته باشد، شیر خنک، زرده‌های تخم‌مرغ، نشاسته ذرت و شکر را ریخته و خوب هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها از حالت لختگی خارج و نشاسته ذرت در شیر حل شده و گلوله نداشته باشد. این مخلوط را روی حرارت متوسط قرار داده و مرتب هم بزنید. درست کردن این کرم نیاز به زمان کافی دارد و باید در این زمان در کنار ظرف بایستید و دائم کرم را هم بزنید تا ته نگرفته و مواد یکدست باشد. حجم کرم باید به حدود یک پیمانه رسیده و غلیظ شود. سپس کرم را از روی حرارت برداشته، کره و وانیل( یا اسانس موز) را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید. با همزدن کرم، هم از بسته شدن آن جلوگیری شده و هم سریعتر خنک می‌شود. وقتی از گرمای کرم کاسته شد، قبل از بسته شدن کرم، آن را در قیف با ماسوره دلخواه ریخته و داخل حفره‌ها را با آن پر کرده و روی مافین‌ها را به دلخواه تزئین کنید. همانطور که گفته شد، می‌توانید از خامه فرم گرفته نیز به جای کرم استفاده کنید.

برچسب ها: قهوهمافین تعداد بازديد: 239 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است