Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:00

رشته حلوا

رشته حلوا

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

تخم مرغ...................5 عدد

وانيل................... 4/1 قاشق مرباخوری

خامه................100 گرم

بيکينگ پودر................ 1 قاشق مرباخوری

آرد قنادی جهت تهیه خميرحدود................ 600 گرم

آرد اضافی حدود.................... 500 گرم

نمک...................4/1 قاشق مرباخوری

روغن مايع جهت سرخ کردن................به ميزان لازم

 

مواد لازم برای شربت:

عسل....................2/1  پيمانه

شکر.................... 2/1 پيمانه

آب ................. 4/1 پيمانه

روش‌تهیه

تخم مرغها و وانيل را کمی با همزن يا مفتول بزنيد تا سبک شوند، سپس خامه را نيز اضافه کرده و هم بزنيد. بيکينگ پودر را نيز افزوده و آرد را تا حدی اضافه کنيد که حاصله به دست نچسبد و کمی از خميرهای معمول سفت تر باشد. خمير را به 3 چانه تقسيم کرده و روی سطح آرد پاشی شده، با پوشش کيسه پلاستيکی، به مدت  نيم ساعت استراحت دهيد. سپس روی سطح کار آرد بپاشيد و خمير را کاملاً باز کنيد تا به شکل مستطيل به  ضخامت يکی دو ميليمتر برسد. سپس مشابه  روشی که رشته آش تهيه ميشود، لابه لای خمير را آرد فراوان ريخته و آنرا تا کرده و برش  هائی به اندازه تقريبی 2 در نيم سانتی متر بزنيد. روی خمير های برش خورده دستمال نخی انداخته و کنار بگذاريد. همين کار را با دو چانه ديگر خمير تکرار کنید. سپس در قابلمه يا سرخ کن روغن فراوان ريخته و پس از اينکه رشته ها را در صافی ريخته و کاملا آرد اضافه آن را تکانده و خارج کرديد، آنها را به دفعات در روغن سرخ کنيد تا طلائی  روشن شوند. شعله گاز نبايد تند باشد. سپس خميرهای سرخ شده را در صافی بريزيد.

برای تهیه شربت، عسل را در ظرف کوچکی ريخته و روی حرارت قرار دهيد تا صرفاً عسل روان شود، سپس شکر و آب را اضافه کرده و بگذاريد شکر حل شده و شربت يکی دو جوش بزند، قطره ای از شربت را در ليوان آب سرد بياندازيد، اگر به همان شکل اوليه ته نشين شد و در آب متلاشی نشد، شربت را خاموش کنيد. رشته ها بايد نيم گرم و شربت کاملاً داغ باشد. رشته های سرخ شده را در کاسه بزرگی ريخته و  شربت  را روی رشته ها بريزيد و با قاشق کاملاً شربت را زير و رو کنید تا همه رشته ها به شربت آغشته شوند. قالب 20 در 30 سانتی متر(يا کمی بزرگتر) را با روغن مايع  معمولی کمی چرب کرده و رشته ها را داخل آن ريخته و با دست مرطوب يا چرب چندين بار روی آنها را محکم فشاردهيد تا رشته ها کمی خرد شده و کاملا به هم بچسبند. روی ظرف را پوشانده و پس از خنک شدن در دمای محيط، 3 الی 4 ساعت يا ترجيحاَ يک شب  در يخچال بگذاريد. سپس با چاقوی  تيز برش بزنيد و درصورت تمايل با پودر پسته و نارگيل آنها را تزئين کنيد.

برچسب ها: عسلوانیل تعداد بازديد: 268 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است