Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:35

تریلچه

تریلچه

shooroshirin

0 0

متوسط

30 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6-8 نفر

تخم مرغ............... 3 عدد

شکر................115 گرم

وانیل شکری.................1 قاشق چایخوری

روغن مایع...............2 قاشق سوپخوری

آب ولرم................2-3 قاشق سوپخوری

آرد..................... 150گرم

نشاستۀ ذرت................ 1قاشق سوپخوری

نمک................1 پینچ

بیکینگ پودر.............10 گرم

 

مواد لازم برای تهیۀ شربت شیر

شیر..............520 میلی لیتر

خامۀ صبحانه................ 200میلی لیتر

شکر.................60 گرم

 

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

شکر................150 گرم

آب گرم................. 250 میلی لیتر (1 پیمانه)

نشاستۀ ذرت....................1 قاشق چایخوری

کره..................15 گرم

آشپزباشی - عارفه ابن‌الرضا :

روش‌تهیه

تخم مرغ‌ها، شکر و وانیل را با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا سبک و کمرنگ شود. آن گاه روغن مایع و آب ولرم را بیفزائید ومخلوط کنید.سپس مخلوط الک کردۀ مواد خشک را افزوده و هم بزنید تا مایۀ یکنواختی حاصل شود.حالا مایۀ فراهم کرده را در قالب چربکرده به اندازۀ 20×30 سانتیمتر بریزید و کیک را به مدت تقریبی 25-30 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180درجۀ سانتیگراد بپزید. دراین میان شربت شیر را فراهم کنید.بعد از پخت کیک،روی آن را با خلال چوبی سوراخ سوراخ کنید و زمانی که کیک اندکی خنک شد،شربت شیر را رویش بریزید و بگذارید شربت به طور کامل جذب کیک شود.اکنون قدری خامۀ مخصوص قنادی را با همزن برقی بزنید و آن را به صورت یک لایۀ نازک روی کیک بمالید و کیک را همچنان که در قالب است، در حدود 6 ساعت درون یخچال قرار دهید.اینک سس کارامل را روی خامه بریزید و دوباره کیک را در یخچال بگذارید.هنگام پذیرائی کیک را به اندازۀ 10×10 سانتیمتر برش دهید و با احتیاط در ظرف مناسب پذیرائی قرار دهید.

 

روش تهیۀ شربت شیر

شیر، شکر و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.نیازی به جوشیدن مواد نیست. همین که شکر حل شد و شیر و خامه گرم شد کافیست و شربت را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

 

روش تهیۀ سس کارامل

در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر آب شود و بعد به رنگ کارامل درآید. مراقب باشید که کرم را به آن بیفزائید و نصف دیگر آب را با نشاستۀ ذرت مخلوط کنید. بعد از 10 دقیقه،مخلوط آب و نشاسته را نیز به کارامل افزوده و به آرامی هم بزنید. بعد از 8 دقیقه سس کارامل غلیظ می شود.حالا کره را نیز اضافه کنید و سس کارامل را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

 

 

خواص تخم مرغ

تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان «سوپر غذا» طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود.

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینی پزیطرز تهیهتریلچهطرز تهیه تریلچه تعداد بازديد: 808 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است