Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:02

کنولی کرمدار

کنولی کرمدار

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 18 عدد

خمیر میل‌فوی حدود 450 گرم

بادام خرد و برشته کرده  50 گرم

مواد لازم برای تهیه کرم پرتقالی:

زرده تخم‌مرغ 4 عدد

شکر  80 گرم

آب پرتقال 160 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه)

آرد  2 قاشق سوپخوری

نشاسته ذرت 2 قاشق سوپخوری

اسانس وانیل  2 قاشق چایخوری

آشپزباشی - افسانه ظروفی

خمیر میل‌فوی را به ضخامت 2 میلیمتر روی سطح آرد پاشیده باز کنید و نوارهایی از آن را به عرض یک و نیم و طول 50 سانتیمتر برش دهید.

آن‌گاه نوارهای خمیر را دور استوانه‌های فلزی مخصوص بپیچید به گونه‌ایکه اندکی روی هم قرار بگیرد. (overlap)

سپس روی خمیرها سفیده تخم‌مرغ بمالید و شکر بپاشید و آنها را روی سینی شیرینی‌پزی بچینید (قسمت شکری بالا باشد) حالا سینی را یک شب در یخچال بگذارید تا خمیر کاملا سرد شود.

اینک کنولی‌ها را به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید تا طلائی رنگ شوند. همینکه کنولی‌ها خنک شدند، داخلشان را با کرم پر کنید و دو طرفشان را در بادام خرد کرده بغلتانید.

روشتهیه کرم پرتقالی: زرده تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود. آب پرتقال را گرم کنید و نشاسته ذرت و آرد را به زرده تخم‌مرغ‌ها بیفزائید.

آنگاه نیمی از آب پرتقال گرم کرده را روی مخلوط تخم‌مرغی بریزید و بعد همه آب پرتقال را بیفزائید. سپس همه مواد را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا کرم بپزد و غلیظ شود.

حالا وانیل را به کرم بیفزائید. همینکه کرم خنک شد، آن را مصرف کنید.

برچسب ها: آشپزباشیافسانه ظروفیشیرینی خوشمزهشیرینی های جدیدکنولیکنولی کرمدارمواد لازم برای تهیه کنولیکنولی خوشمزه تعداد بازديد: 1750 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟