Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:08

چیز كیك‌نارگیلی و سس‌تافی

چیز كیك‌نارگیلی و سس‌تافی

shooroshirin

0 0

متوسط

30 دقیقه

10 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای ٨-١٠ نفر

بیسكوییت شكلاتی یا وانیلی پودر‌کرده...........  ٢٠٠ گرم

كرة آبکرده............ ٨٠ گرم

ماست پر چرب........... ٣٤٠گرم

پنیر خامه‌ای........... ١٥٠ گرم

شكر............١١٠ گرم

شیر خشك......... ١٥٠گرم

پودر نارگیل.............١٥٥ گرم

 

مواد لازم برای تهیة سس تافی

شكر.............١٠٠ گرم

خامة صبحانه........... ١٠٠ گرم

كره............٥٠ گرم

آشپزباشی - عارفه ابن‌الرضا :

روش‌تهیه

بیسكوییت و کره را با هم مخلوط کنید و در قالب كمربندی به قطر ١٨ سانتیمتر بریزید و فشرده كنید و قالب را در یخچال قرار دهید. آن‌گاه باقیماندة مواد را در کاسة مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکنواخت شود. سپس مایة فراهم کرده را روی بیسکویت در قالب بریزید و اطراف قالب را با کاغذ آلومینیومی به خوبی بپوشانید. فر را با دمای ١٨٠ درجة سانتیگراد گرم کنید و یک سینی پر از آب داخل فر بگذارید حالا قالب کمربندی را درون سینی آب قرار دهید و چیزکیک را به مدت تقریبی 25-30 دقیقه در فر بپزید. بعد از اتمام زمان پخت، فر را خاموش کنید و چیزکیک را یک ساعت در فر نگه دارید تا خنک شود. همینکه چیز کیک کاملا خنک شد، رویش را با سلفون بپوشانید و یک شب در یخچال نگه دارید. قبل از مصرف سس تافی را روی چیزکیک بریزید و دوباره آن را در یخچال قرار دهید اکنون چیزکیک را از قالب جدا کنید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی بگذارید و اطرافش را با پودر نارگیلی بیارائید.

روش تهیة سس تافی

شکر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کارامل شود.مراقب باشید که شکر نسوزد! آن‌گاه خامة صبحانه را اندکی گرم کنید و آن را به شکر کارامل شده بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا یکدست شود. سپس کره را بیفزائید  و اجاق را خاموش کنید. همینکه سس خنک شد، آن را مصرف کنید.

 

خواص نارگیل

این ماده‌ی غذایی مدت‌هاست که مصرف می‌شود؛ جهانگردانی که در قرن پنجم پا به هند گذاشته‌اند، درباره‌ی نارگیل نوشته‌اند. امروزه درخت نارگیل در مناطق گرمسیری می‌روید؛ از جزایر هاوایی گرفته تا ماداگاسکار. اگرچه نارگیل بومیِ ایالات متحده نیست، اما به آنجا برده شده و اکنون هم در امتداد مناطق ساحلی در ایالات جنوبی همچون فلوریدا می‌روید. در ایران هم بهترین شرایط کشت نارگیل در سواحل دریای عمان است و گویا چابهار بیشترین سطح کشت آن را دارد.

برچسب ها: چیز کیکآموزش شیرینی پزیچیز كیك‌نارگیلی و سس‌تافیطرز تهیه چیز كیك‌نارگیلی و سس‌تافی تعداد بازديد: 680 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است