Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:49

شیرینی حلزونی

شیرینی حلزونی

shooroshirin5

0 0

آسان

15 نفر

مواد مورد نیاز

كره‌ی نرم 120 گرم

 

پودر شكر 80  گرم

 

زرده‌ی تخم‌مرغ 1 عدد

 

آرد 180 گرم

 

آرد ذرت 10گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

پودر كاكائو 20 گرم

 

نمك 1 پینچ

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- لیلا آیانی‌صفت

 

درست كردن این شیرینی، به دو رنگ خمیر نیاز دارد كه برای خمیر وانیلی؛ كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و زرده‌ی تخم‌مرغ را بیفزائید.

آن‌گاه آرد، آرد ذرت و وانیلین را درون مایه بریزید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. سپس خمیر را در كیسه‌ی نایلونی بگذارید و در یخچال نگه دارید.

حالا خمیر شكلاتی را نیز همانند خمیر وانیلی آماده كنید. با این تفاوت كه 20 گرم از میزان آرد آن كم كنید و به جایش مخلوط پودر كاكائو و نمك بریزید. اكنون خمیر شكلاتی را نیز در كیسه‌ی نایلونی بگذارید و در یخچال نگه‌دارید.

پس از یك ساعت، هر دو خمیر را از یخچال در آورید و برای تهیه‌ی شیرینی به شكل حلزون، هر دو رنگ خمیر را جداگانه روی كاغذ روغنی به اندازه‌ی 15× 22 سانتیمتر باز كنید و خمیر شكلاتی را روی خمیر وانیلی قرار دهید.

خمیرها را از درازا رول كنید، در كاغذ روغنی بپیچید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. سپس آن را به عرض یك سانتیمتر ببرید و در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی، بچینید.

سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید و شیرینی را به مدت تقریبی 10 دقیقه، بپزید.

برای تهیه‌ی شیرینی به شكل دایره‌ی دو رنگ، خمیر شكلاتی را به قطر 2 سانتیمتر رول كنید و خمیر وانیلی را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر باز كنید.

حالا خمیر شكلاتی را روی خمیر سفید قرار دهید و با هم رول كنید. خمیر را در كاغذ روغنی بپیچید و نیم ساعت در یخچال نگه‌دارید. سپس آن را نیز به عرض 1 سانتیمتر ببرید و در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی بچینید.

سینی را در فر گرم‌ كرده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید و شیرینی را 10 دقیقه بپزید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیشیرینی حلزونیکیک و شیرینیشیرینی و دسرقنادیشیرینی پزی تعداد بازديد: 1703 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است