Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:25

نوقای فرانسوی

نوقای فرانسوی

shooroshirin6

0 0

سخت

8 نفر

مواد مورد نیاز

 فندق برشته کرده 150 گرم

 

بادام برشته کرده 300 گرم

 

سفیده تخم مرغ (در دمای محیط) 3 عدد درشت

 

عسل روان 330 گرم

 

شکر دانه ریز 370 گرم

 

کورن سیروپ 170 گرم

 

آب 125 میلی لیتر (یک دوم پیمانه)

 

اسانس وانیل یک دوم قاشق چایخوری

 

پسته برشته کرده 150 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

سینی مناسبی را به اندازه 25×35 سانتیمتر چرب کنید و کف و دیواره‌اش را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی کاغذ را نیز با اسپری روغن چرب کنید. فندق را در پارچه تمیزی بریزید و با مالش دادن پارچه پوست فندق را بگیرید.

آن‌گاه فندق و بادام را با هم مخلوط سازید و کنار بگذارید. سپس سفیده تخم‌مرغ‌ها را در کاسه فلزی همزن برقی بریزید. حالا عسل را در ظرف مناسبی بریزید (سس‌پن) و روی حرارت قرار دهید تا دمایش به 122 درجه سانتیگراد برسد.

در این میان همزن را روشن کنید و سفیده تخم‌مرغ‌ها را بزنید. اکنون شکر، کورن‌سیروپ و آب را در ظرف مناسب دیگری بریزید و روی حرارت بگذارید تا دمای شربت به 146 درجه سانتیگراد برسد.

اینک عسل را به صورت نوار باریکی درون سفیده تخم‌مرغ‌ها بریزید (همچنان که همزن روشن است) و بعد وانیل را بیفزائید. آن‌گاه شربت را نیز به صورت نوار باریکی درون مایه فراهم کرده بریزید و همچنان همزن را روشن نگه دارید تا شربت تمام شود.

حالا همزن را خاموش کنید و به سرعت مخلوط فندق و بادام را همراه با کرن‌بری و پسته درون نوقا بریزید و با لیسک چربکرده، مخلوط کنید. اکنون مایه نوقا را در سینی بریزید و رویش را صاف کنید.

سپس آن را چند ساعت، در جای خنکی بگذارید تا آماده برش زدن شود. حالا نوقا را به اندازه دلخواهتان برش دهید و در کاغذ روغنی بپیچید.

یادآوری1: نوقا را با چاقوی چربکرده برش دهید.

یادآوری2: برای تهیه نوقا از دماسنج دقیق استفاده کنید.

یادآوری3: تهیه نوقا نیازمند داشتن تجربه، مهارت و سرعت عمل است.

 

برچسب ها: نوقای فرانسویروش تهیه نوقای فرانسویمواد لازم نوقای فرانسویآموزش نوقانوقا تعداد بازديد: 1847 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟