Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 02:54

شكلات با طعم كارامل

شكلات با طعم كارامل

shooroshirin6

0 0

سخت

15 نفر

مواد مورد نیاز

شكلات سفید حدود 300 گرم

 

مواد لازم برای تهیه كارامل:

 

تافی 25 عدد

 

كره 3 قاشق سوپخوری

 

خامه صبحانه 2 قاشق سوپخوری

 

شكلات تلخ (خرد كرده) 100 گرم

 

زرورق شكلات 1 عدد

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

شكلات سفید را به روش بن‌ماری آب كنید و بگذارید قدری خنك و غلیظ شود. آن‌گاه شكلات را در قالب مخصوص شكلات بریزید و آن را روی ظرف مناسبی برگردانید تا شكلات اضافی، از قالب بیرون بریزید. سپس روی قالب كاردك بكشید تا شكلات اضافی، روی قالب باقی نماند!

حالا صبر كنید تا شكلات سفت شود و بعد آن را با كارامل پر كنید و قالب را 5 دقیقه، در فریزر بگذارید. اكنون روی كارامل، شكلات سفید بریزید و با كاردك، اضافی شكلات را از روی قالب پاك كنید. اینك دوباره قالب را در فریزر بگذارید و پس از 10 دقیقه، شكلات را از قالب جدا كنید و در بسته‌بندی مناسبی قرار دهید.

روش تهیه كارامل: تافی، كره و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا تافی آب شود. آن‌گاه شكلات را بیفزائید و هم بزنید تا مایه صاف و یكدستی حاصل شود. همینكه مایه كاراملی خنك شد، آن را به مصرف برسانید.

یادآوری: چنانچه بخواهید برای آراستن شكلات، از زرورق استفاده كنید، از قالب‌های مخصوص شكلات كه دیواره از كف جداست، بهره بگیرید و قبل از ریختن شكلات سفید و ساختن پوسته شكلات، زرورق را به اندازه قالب ببرید و كف قالب بگذارید. سپس آن را با شكلات پر كنید و پوسته شكلات را بسازید.

 

برچسب ها: شکلاتشكلات با طعم كاراملشکلات کاراملیآموزش شکلاتروش تهیه شکلات کاراملی تعداد بازديد: 1597 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است