Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 00:33

دسر خنک و تابستانی آلبالو

دسر خنک و تابستانی آلبالو

shooroshirin

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 12 عدد

آلبالوی هسته گرفته و پوره کرده..................  300 گرم

شیر ............... 250 میلی‌لیتر (یک پیمانه)

شکر..............  75 گرم

زردة تخم‌مرغ............. 2 عدد

آرد ذرت............ 30 گرم

وانیلین ............ یک‌چهارم قاشق چایخوری

سفیدة تخم‌مرغ............ 2 عدد

پودر شکر  ..........100 گرم

آب لیموی تازه............ 1 قاشق چایخوری

ژلاتین ..............5 ورق

خامة قنادی همزده................ 400 گرم

آشپزباشی – افسانه ظروفی :

 

روش‌تهیه

پورة آلبالو را از صافی رد کنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه شیر را بجوشانید و زردة تخم‌مرغ‌ها را همراه با شکر، آرد ذرت و وانیلین با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود. سپس شیر گرم را کم کم به این مخلوط بیفزائید و بعد همة مواد را روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا کاسترد بپزد و غلیظ‌ شود (حدود 5 دقیقه) حالا کاسترد را از روی حرارت بردارید، رویش را با سلفون بپوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود. اکنون سفیدة تخم‌مرغ‌ها را همراه با پودر شکر و آب لیمو در کاسة مناسبی بریزید و روی حرارت بخار آب جوش، با همزن برقی بزنید تا سفیده‌ها فرم بگیرند.

آن‌گاه ورق‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و همینکه ژلاتین نرم شد، آب اضافیش را بگیرید و ژلاتین را به روش بن‌ماری حل کنید. اینک کاسترد، سفیده‌های همزده، ‌محلول ژلاتین و خامه را با هم مخلوط کنید و پورة صاف کردة‌ آلبالو را به آن بیفزائید. حالا دسر را در قالب‌های مخصوص دسر به گنجایش تقریبی هر یک، 125 میلی‌لیتر بریزید و یک شب در فریزر نگه دارید تا آمادة مصرف شود. سپس دسر آلبالو را روی بیسکویت دلخواهتان برگردانید و با آلبالو، خامه و برگ نعنا بیارائید.

 

 

یادآوری

چنانچه بخواهید این دسر را در دو طعم آماده کنید، می‌توانید با یک سوم از مواد یاد شده، دسر وانیلی را بدون افزودن آلبالو فراهم کنید و در قالب‌های کوچکتری بریزید. آن‌گاه قالب را در فریزر بگذارید تا دسر وانیلی کاملا ببندد و سفت شود. سپس دسر آلبالو را فراهم کنید و داخل هر یک، دسر وانیلی را قرار دهید و دوباره رویش را با دسر آلبالو بپوشانید.

برچسب ها: دسردسر خنکدسر تابستانیدسر آلبالو تعداد بازديد: 680 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است