Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 12:36

كِلافوتی انگور یاقوتی

كِلافوتی انگور یاقوتی

shooroshirin1

0 0

آسان

12 نفر

مواد مورد نیاز

دانه‌های انگور یاقوتی 500 گرم

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

شیر 300 میلی‌لیتر (حدود یك و یك‌چهارم پیمانه)

 

آرد الك كرده 200 گرم

 

شكر ریز  50 گرم

 

كره‌ آبكرده 3 قاشق سوپخوری

 

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

 

 

نمك یك‌هشتم قاشق چایخوری

 

پودر شكر برای تزئین به میزان لازم

 

انگور یاقوتی برای تزئین به میزان لازم

 آشپزباشی – سحر سامانی

 

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب دیواره كوتاه را به قطر 23 سانتیمتر چرب كنید و انگور را در آن بریزید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، شیر، آرد، شكر، كره، وانیل و نمك را در پارچ دستگاه مخلوط‌كن بریزید و 30ثانیه دستگاه را روشن كنید تا مایه‌ یكدستی، حاصل شود.

سپس مایه‌ فراهم كرده را در قالب روی انگور بریزید و به مدت تقریبی 40 دقیقه یا تا زمانیكه ببندد، بپزید. حال كلافوتی را از قالب درآورید و در ظرف زیبا و مخصوص پذیرائی قرار دهید. می‌توانید در صورت دلخواه رویش پودر شكر بپاشید و با انگور بیارائید.

نکته : كلافوتی- Clafouti- دسری فرانسوی است كه با انواع میوه‌ها همچون گیلاس، انگور، آلو، هلو، سیب و ... تهیه می‌شود. این دسر در قالب‌های دیوار كوتاه پخته می‌شود كه از تركیب میوه و یك مایه‌ تقریباً رقیق و خامه‌ای شكل تشكیل می‌شود.

كلافوتی اصالتاً به صورت نیمگرم مصرف می‌شود. مایه‌ دسر را می‌توانید رقیق‌تر از دستور نیز تهیه كنید كه در این صورت دیگر نمی‌توانید آن را از قالب خارج كنید و برش بزنید و باید در ظرف خودش مصرف كنید. برای رقیق‌تر كردن مایه‌ كلافوتی باید از 6 تخم‌مرغ استفاده كنید.

 

برچسب ها: كِلافوتیكِلافوتی با انگورانواع كِلافوتیطرز تهیه كِلافوتیمواد اولیه كِلافوتیآموزش كِلافوتی تعداد بازديد: 1705 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است